Hur är det att bo i Partille?
Funderar att flytta till Partille, hur är det där? Är det svårt att få barnomsorg som det är i Göteborg,finns det dagmammor också? Finns det "dåliga områden" i Partille?
Funderar att flytta till Partille, hur är det där? Är det svårt att få barnomsorg som det är i Göteborg,finns det dagmammor också? Finns det "dåliga områden" i Partille?
hej hej jag bor i partille och jag stormtrivs:) nära t bad(kåsjön) och nära t allum så man slipper åka in t stan ibland + att d tar bara max 15min från partille C t stan. vart i partille har ni funderat på att flytta då? nej det finns inga "dåliga" områden i partille direkt..men b-dammen och b-dammsterassen ska ju tydligen vara mkt bra iaf för barn för d finns massa barn här så springer runt, o sen ligger ju b-damms skolan nära oxå, vilket e super bra..d finns fritidsgård som d kan "hänga" på sen istället för o dra runt ute samt att d finns badhus i huset där oxå...själv bor jag i b-damms terassen dvs mitt emellan allum och kåsjön..heeelt perfekt, men har dock inga barn just nu, men man får väl förbereda sigg hehe :)
Partille är trevligt! Sedan, om du kan tänka dig ännu lite längre bort men åt samma håll så är Mölnlycke väldigt fint, min syster har just flyttat dit med sin familj.
Åh, tack så mycket för era inlägg! Jo, Mölnlycke är fint, har vänner där. Det handlar om hyresrätt, vill inte köpa något just nu med dessa räntor som stiger och det är ovisst på flera sätt just nu.
Ok, Björndammen, ja, jag vet inte skillnad på Björndammsterassen och Björndammen Men jag har hört att det ska vara lite "dåligt" område just Björndammen men det kanske inte stämmer? Jag känner inte till så mycket kring ytterområderna, jag är från Kungälv och kan Göteborg ganska ok men inte Partille
Låter ju toppen med allt för barnen
jag har två stycken barn och ska ha in dem på dagis/dagmamma också...får se hur det går!
Jag trivs jättebra i Partille . Jag tyckte det verkade sisådär innan vi flyttade hit men nu är jag supernöjd med ALLT!
Jag var och tittade på lägenheten igår och.....jaaa. lägenheten i sig var jättefin, verkligen perfekt för oss men fasaden, gården...jag vet inte, det kändes så....nedgånget på något vis....och vi bryter ju verkligen upp från dagmamma och så där vi bor nu...till något ovisst....jag är så osäker....