Någon som vill följas åt till att bli gravida
Hej jag tänkte starta en ny tråd för oss som ska börga med pergotime
ska börga med min första kur på torsdag och ska på vul den 25 mars.
Hej jag tänkte starta en ny tråd för oss som ska börga med pergotime
ska börga med min första kur på torsdag och ska på vul den 25 mars.
Hej!
Jag ska börja med min 2:a kur med perotime när jag får min mens. Så visst kan vi följas åt. Jag ska denna gång äta dubbel dos då förra omgången ej gjorde sitt.
Vad är vul? Det är något jag missat..?
MiraJ : vul står för Vaginal ULtraljud:) det är inte så lätt o veta alla förkortningar.
Jag har PCOS och är på min andra kur pergotime (3e tabletten idag). Började dag 5 med dubbelkur den här gången eftersom jag inte fick ngn ägglossning sist av enkelkuren.
En till här. Har ätit pergotime sedan i oktober för att få till ett syskon till vår dotter som är ett och ett halvt åt. Har ätit dubbelkurer eftersom den första enkelkuren inte gav äl. Har även "vilat" en månad men har nu avslutat en ny kur efter uppehållet. Kollar inte med vul den här gången utan har bara tagit blodprov för att se att jag faktiskt fått äl. Ska dock inte göra det den här kuren. Har PCOS jag också...
Är det första barnet för er eller någon annan som är inne på syskonförsök?
Hej det är vårt första
Bollanmollan äter du enkel dos och hur lång tid tog det med din första
vad jobbigt hoppas det tar sig snart
pco: Tack för svar, det är verkligen inte lätt med alla förkortningar... =)
Jag gjorde vaginalt ultraljud på dag 12 och på dag 20... äggen hade inte alls växt till sig i princip och läkaren sa att jag inte slulle få någon ägglossning. Så därför blir det att testa dubbel dos denna gång.
Jo jag har pco och mina symptom är hårväxt, fet hy, lite acne och långdragna och rikliga menstruationer. Och även då att jag sällan eller aldrig har ägglossning.
Hur stor dos har du tagit?