• Helen 1984

80 tals kläder

Jag ska på en möhippa där vi ska klä ut oss i 80tals tema. Jag tänkte ha en stor t-shirt eller tröja av något slag med ett skärp runt midjan, men vad kan man mer ha? Och var kan man hitta sådana kläder? Någon som har något tips..
    Och tröjan ska vara rosa..

• Svar på tråden 80 tals kläder
  • Elli47

Kolla på det som är modernt idag... ganska likt 80-talet faktiskt. Skipants var ju något som var rysligt modernt då, fult som stryk och jag var väl den enda som totalvägrade såna!

• Lightning crashes

Jag har några bilder i mitt galleri från en 80-tals fest som vi var på.

• La Lola

H&M...Monki (om du har den butiken där du bor...finns lite överallt eftersom det är 80-talet som är modernt nu......

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Helen 1984
    Lightning crashes skrev 2010-03-16 12:38:28 följande:
    Jag har några bilder i mitt galleri från en 80-tals fest som vi var på.
    Schyst peruk :) Vad fick du tag på den? Och kjolen? Vi ska ju vara rosa så din outfit hade ju varit perfekt :)
  • Sanna här

Finns en oversize rosa t-shirt på Gina nu. Annars skulle jag kanske även kolla om det finns rosa t-shirtar på herravdelningar i xl, eftersom t-shirtar på 80-talet ofta inte var urringade. Stora plastörhängen, rayban-kopior, cykelbyxor eller leggings, rosa pumps, oversize kavaj. Ja, det mesta finns ju i butikerna nu, Gina och H&M tex 

• Lightning crashes

Tack :)  Peruken är från bodega.se, där har de en massa maskeradkläder. Kjolen är från shock.se, tightsen hittade jag på barnavdelningen på lindex :) Lycka till!

Svar på tråden 80 tals kläder