• Pigan

    Ni som kände av befruktningen... Titta hit!

    Min fråga är alltså:

    Ni som kände av befruktningen, hur kändes det?

    Idag har jag känt av kraftiga brännande hugg/ilningar kring den högra äggstocken (som strålar ner mot ljumsken, samt upp en bit ovanför äggstocken) som jag aldrig någonsin känt tidigare. Det är inte ÄL för det hade jag den 11. Kanske för tidigt att känna av det nu eller kan det vara så att det är befruktningen jag känner av, eller bara gaser kanske? haha.

    Skulle iallafall vara intressant att höra vad DU/NI kände. :)

  • Svar på tråden Ni som kände av befruktningen... Titta hit!
  • LetUsDoNumberTwo

    Förra gången jag blev gravid så vaknade jag av en väldans kramp i den vänstra höften som pågick i någon minut. Samma dag så började jag känna av molvärk som fortsatte och dagen efter det började brösten att ömma som bara den. Innan den krampen så hade jag inte kännt av minsta tecken av något så det skulle kunnat vara då som ägget fäste.

  • Pigan
    LetUsDoNumberTwo skrev 2010-03-16 17:47:38 följande:
    Förra gången jag blev gravid så vaknade jag av en väldans kramp i den vänstra höften som pågick i någon minut. Samma dag så började jag känna av molvärk som fortsatte och dagen efter det började brösten att ömma som bara den. Innan den krampen så hade jag inte kännt av minsta tecken av något så det skulle kunnat vara då som ägget fäste.
    Okej. Tack för ditt svar! :)

    Jag kan ju bara hoppas att min brännande ilning var det, men man vet ju aldrig.
  • viseversa

    Befruktningen har jag inte känt. Men däremot kände jag när ägget fäste båda gångerna. Det spände och ömmade över magen. Ingen behaglig känsla. Lite som molande mensvärk kändes det som =)

  • Pigan
    viseversa skrev 2010-03-16 18:15:15 följande:
    Befruktningen har jag inte känt. Men däremot kände jag när ägget fäste båda gångerna. Det spände och ömmade över magen. Ingen behaglig känsla. Lite som molande mensvärk kändes det som =)
    Okej. Mja, vette tusan vad det var jag kände. Hoppas att det var att ägget fäste eller så. Har aldrig någonsin känt den form av ilning förr, det brände som och stack till samtidigt som det strålade ner mot ljumsken och upp på sidan av naveln (från äggstocken då vill säga..).

    Kanske jag har så tur att det var ägget som fäste? :)
  • Smilla0608

    Dum fråga men om man hade sex i lördags och ÄL är runt dessa dagar och igår kände jag en stickande känsla i ena sidan..Sen idag en svag mensvärkkänsla typ...
    Tror ni det kan ha vart ÄL känslan eller att ägget fäste (om de blev befrukting vill säga)
    Hur många dagar efter ÄL fäster ägget?

  • Pigan
    Leyhla skrev 2010-03-16 20:07:32 följande:
    Dum fråga men om man hade sex i lördags och ÄL är runt dessa dagar och igår kände jag en stickande känsla i ena sidan..Sen idag en svag mensvärkkänsla typ...Tror ni det kan ha vart ÄL känslan eller att ägget fäste (om de blev befrukting vill säga)Hur många dagar efter ÄL fäster ägget?
    Jag tror mer på att det kan vara ÄL faktiskt, så känns det för mig i allafall kring ÄL.  

    Som jag förstår det så fäster ägget mellan 6-10 dagar ungefär.. har inte riktigt störtkoll på det.
Svar på tråden Ni som kände av befruktningen... Titta hit!