• Geiisha

Alla vi med Panikångest, social fobi, agorafobi och/eller GAD.

Inspirerad av en facebook-grupp, tänkte jag att det skulle behövas en sån här tråd även här på familjeliv. Vet inte hur många det finns här som har något utav dessa?
    ..
    Här är en iallafall Jag har nummer 2, alltså Social Fobi. Vilket jag nyligen fick reda på.. har haft mina aningar innan, men nu vet jag säkert. Ska precis börja gå hos en psykolog och börja KBT-behandling - skitnervigt (!!!). Velar fortfarande fram och tillbaka om jag pallar.. men men. Är vi fler då?

• Svar på tråden Alla vi med Panikångest, social fobi, agorafobi och/eller GAD.
  • Kaxelina

Jag har både social fobi och agorafobi utan paniksyndrom.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Anonym (Ja me!)

Jaq har allt detta + OCD samt är Bipolär..... Just nu är jag dessutom på väg ner i depression så jag har påbörjat medicinering igen....

• Novemberstjärnan

vad är agorafobi och GAD?

• Anonym (Ja me!)

agorafobi= torgskräck, GAD= generaliserat ångest symtom, dvs allmän ångest känsla

• Novemberstjärnan
    Anonym (Ja me!) skrev 2010-03-16 19:31:34 följande:
    agorafobi= torgskräck, GAD= generaliserat ångest symtom, dvs allmän ångest känsla
    Ok Tack
  • Kaxelina
    Anonym (Ja me!) skrev 2010-03-16 19:22:57 följande:
    Jaq har allt detta + OCD samt är Bipolär..... Just nu är jag dessutom på väg ner i depression så jag har påbörjat medicinering igen....
    Jag har också tvångssyndrom och bipolär och adhd och sen var det något lurigt syndrom men jag tog inte upp det eftersom det inte ståd om det i rubriken. {#lang_emotions_tongue_out}
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Anonym (bipolär/gad)
    Anonym (Ja me!) skrev 2010-03-16 19:22:57 följande:
    vad äter du för medicin?
  • Anonym

GAD och antagligen Cyklotomi.
    Har precis plockat bort ett ångesskapande moment ur mitt liv och just nu tänker jag mest på att jag vill dö.

Väntar på utredning.

• Anonym (blääää)

Hej
    Här är en till med ångest men vet inte riktigt vilken sort....

Är jätterädd  och känner efter i kroppen konstant, minsta lilla känning i kroppen så tror jag att jag har ms, als, cancer, hjärnblödning osv.... oroar mig för att svimma, kan inte åka hiss, får panik som bara dyker upp...blir då svettig, yr, lös i magen, darrig, domningskänsla i hela kroppen, tunnelseende, hjärtklappning, får panik och  vill bara springa i väg. Vågar knappt vara själv med barnen för jag är rädd att dö och att de ska bli sittande själva tills pappan kommer hem. Har tvångstankar, är rädd att tappa kontrollen och göra galna saker som att skada mina närmast på olika sätt (tvångstankarna är nog det som är jobbigast), har även overklighetskänslor och blir tom i huvudet. Varit till läkare flera gånger och en läkare sa att jag lider av GAD men de andra har inte sagt vad det är jag lider av. Har medicinerat av och till men inte just nu (fast jag behöver)...provade venlaflaxin och fluoxetin men vart helkonstig av dom...är livrädd för biverkningarna så jag vågar inte börja med medicin heller..tror jag ska börja krampa, hallicunera eller få en psykos och göra illa nån..
    Går hos psykolog just nu och vi får se hur det fortlöper.

• Anonym (*suck*)

här är en till med panikångest.......... trodde ja hade blivit av med den. men icke sa nicke vaknade en morgon med ångesten hängande över mig igen.

å nu vill den inte släppa taget, känner mig helt slut kroppsligt.

ja vill gå och jobba men min kropp orkar inte*suck*

Svar på tråden Alla vi med Panikångest, social fobi, agorafobi och/eller GAD.