Hej
Här är en till med ångest men vet inte riktigt vilken sort....
Är jätterädd och känner efter i kroppen konstant, minsta lilla känning i kroppen så tror jag att jag har ms, als, cancer, hjärnblödning osv.... oroar mig för att svimma, kan inte åka hiss, får panik som bara dyker upp...blir då svettig, yr, lös i magen, darrig, domningskänsla i hela kroppen, tunnelseende, hjärtklappning, får panik och vill bara springa i väg. Vågar knappt vara själv med barnen för jag är rädd att dö och att de ska bli sittande själva tills pappan kommer hem. Har tvångstankar, är rädd att tappa kontrollen och göra galna saker som att skada mina närmast på olika sätt (tvångstankarna är nog det som är jobbigast), har även overklighetskänslor och blir tom i huvudet. Varit till läkare flera gånger och en läkare sa att jag lider av GAD men de andra har inte sagt vad det är jag lider av. Har medicinerat av och till men inte just nu (fast jag behöver)...provade venlaflaxin och fluoxetin men vart helkonstig av dom...är livrädd för biverkningarna så jag vågar inte börja med medicin heller..tror jag ska börja krampa, hallicunera eller få en psykos och göra illa nån..
Går hos psykolog just nu och vi får se hur det fortlöper.