• Knubbe12

hawaii - honolulu - shoppingtips?!

Någon som har varit på Hawaii(Honolulu)? Vad är billigt att handla där? Tips på bra affär?

• Svar på tråden hawaii - honolulu - shoppingtips?!
  • iolanthe

Jag tyckte inte nåt var speciellt billigt där eller att det fanns några bra affärer. Och rent allmänt tycker jag inte att Honolulu är en plats som det är värt att åka till heller.

• evaoregon
    iolanthe skrev 2010-03-16 21:01:26 följande:
    Jag tyckte inte nåt var speciellt billigt där eller att det fanns några bra affärer. Och rent allmänt tycker jag inte att Honolulu är en plats som det är värt att åka till heller.
    Vi var där i somras och var inte heller så förtjusta.  När det gäller Hawaii så föredrar jag Maui och Kauai framför Oahu med Honolulu. 
  • iolanthe
    evaoregon skrev 2010-03-16 21:42:26 följande:
    Vi var där i somras och var inte heller så förtjusta.  När det gäller Hawaii så föredrar jag Maui och Kauai framför Oahu med Honolulu. 
    Jag har inte besökt några andra platser på Hawaii, så det kan jag inte uttala mig om. Men med tanke på den långa resan från "min" del av världen kan man lika bra åka till en överexploaderat del av Medelhavet för det är ingen skillnad.
  • evaoregon
    iolanthe skrev 2010-03-17 06:23:14 följande:
    Jag har inte besökt några andra platser på Hawaii, så det kan jag inte uttala mig om. Men med tanke på den långa resan från "min" del av världen kan man lika bra åka till en överexploaderat del av Medelhavet för det är ingen skillnad.
    Kauai och Maui är underbara öar, det kan t om vara värt att åka ifrån Sverige dit!  Inte alls överexploaterat där!  Nu bor jag på USAs västkust så det är inte så långt till Hawaii härifrån.  {#lang_emotions_smile}

Reste du hela vägen ifrån Sverige till Oahu eller besökte du även andra ställen på vägen? 
  • iolanthe

Jag bor i Finland och vi åkte Vasa-Sthlm-Frankfurt-San Fran-Honolulu, men en övernattning i SF på ditvägen, men hela resan i ett sträck på vägen hem. Jag hade vunnit resan och dottern var 14 mån och hade jag i efterhand vetat hur det skulle vara skulle vi inte åkt alls. Det var absolut inte värt det.

• evaoregon
    iolanthe skrev 2010-03-17 12:42:45 följande:
    Jag bor i Finland och vi åkte Vasa-Sthlm-Frankfurt-San Fran-Honolulu, men en övernattning i SF på ditvägen, men hela resan i ett sträck på vägen hem. Jag hade vunnit resan och dottern var 14 mån och hade jag i efterhand vetat hur det skulle vara skulle vi inte åkt alls. Det var absolut inte värt det.
    Nej, jag kan tänka mig att det var en jobbig flygresa.
  • evaoregon
    iolanthe skrev 2010-03-17 12:42:45 följande:
    Hur länge var ni där?
  • Knubbe12
    iolanthe skrev 2010-03-16 21:01:26 följande:
    Tur då att det är en fullt betald arbetsresa, så man inet behöver lägga ut pengarna själv...{#lang_emotions_wink}

Men åter till ämnet; tips på shopping?!
  • evaoregon
    Knubbe12 skrev 2010-03-17 21:37:13 följande:
    Tur då att det är en fullt betald arbetsresa, så man inet behöver lägga ut pengarna själv... Men åter till ämnet; tips på shopping?!
    Vi var där i somras och shoppade inte.  Fast vi bor ju på västkusten i USA och det är betydligt dyrare på Hawaii än här.  Vad är det du tänker handla?  Kläder?  Barnsaker? 
  • Knubbe12

Hur äe priserna på elektronik? Mobiltelefoner?

• iolanthe
    evaoregon skrev 2010-03-17 20:03:26 följande:
    Hur länge var ni där?
    Bara 5 dagar, men eftersom resan var vunnen kunde vi inte bestämma själva. Skulle vi stannat längre hade vi troligtvis tagit oss vidare till nån annan ö på egen hand.
  • evaoregon
    iolanthe skrev 2010-03-18 08:47:05 följande:
    Bara 5 dagar, men eftersom resan var vunnen kunde vi inte bestämma själva. Skulle vi stannat längre hade vi troligtvis tagit oss vidare till nån annan ö på egen hand.
    Oj, det var kort med tanke på den långa resan dit! 
Svar på tråden hawaii - honolulu - shoppingtips?!