• Fina

Crescent Classic eller Kronan barnvagn

Vi är i valet och kvalet om vi ska köpa en crescent classic eller Kronan barnvagn. Fått bäst i alla tester sista åren vad gäller säkerhet. Är det någon som har testat dessa? För och nackdelar? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Crescent Classic eller Kronan barnvagn
  • TSJK

Min första vagn till dottern var Kronan, enbart liggvagn. Jag var jättenöjd med den... tills jag provade vår nästa, en 3-hjuling från Teutonia (Sprit S3) och jag insåg hur tungt det är med 4-hjulingar Nu till denna bebis (juni) blir det ännu en likadan 3-hjuling fast en sprillans ny igen - Teutonia är bäst om du frågar mig

• Fina

Ok, här uppe i norr har vi en hel del snö och vi har två hundar, så jag tror det blir bäst med en vagn med 4 hjul. Men tack så mycket för tipset.

• annagabrielle

cresent väger mindre än kronan tror jag

juni 2010
  • Anastasia81

Vi hade en kronan till vårt förra barn. Tyckte liggdelen var onödigt rymlig och att vagnen var väldigt bred. Suffletten gick inte att fälla upp ordentlig, har hört att de har åtgjärdat det på de nya vagnarna. Sedan hade vi problem med bromsen hela tiden och det slutade med att vi fick köpa ett nytt chassi för 1500kr. 

Denna gång har vi har köpt en begagnad crescent classic av en kompis. Ska få barn i maj så jag har inte hunnit prova den så mycket än, men jag tror att de var nöjda med vagnen. Annars hade de nog inte sålt den till oss, hoppas jag
  • Fina

Tack så jättemkt. Det har nog lutat åt en crescent hela tiden, men jättebra med alla kommentarer.

• Touffan

Välj en vagn med kvalitet!!!

har du dessutom hundar, kommer ni gå mycket på olika underlag. Både Kronan och Cresent har fått mycket kritik i konumentköp.......

har många vänner som köpt dessa lite billigare vagnar och fått köpa en dyrare efter ett par månader för de varit trötta på allt som gått sönder!.

Köp en emmaljunga istället. Vi har en city cross som är suverän överallt har hund och går ca 4 runder per dag, i skog, terräng, asfallt osv... har inte haft några problem.

Gå på kvalitet i stället för priset!

• Findusfideli

Min kompis hade en Crescent och var väldigt nöjd ¨med den. Själv hade jag en City cross som jag fick byta tre gånger, då tyget hela tiden fransade sig. Handtaget sprack och likaså åkpåsen. Vet inte om det var ett (el tre!) måndagsexemplar. Så det kan vara så olika.

• skrosa

Ni som har en cresent classic, hur är det med korgen under vagnen, tål de lite vikt eler? tänkte om man är o handlar o så om man kan lasta där eller är den vikt känslig?

• Fina

Nu har vi köpt en crescent classic. Passar helt klart bäst för oss. Tack för alla tips.

• Bette

Hej,

Jag skulle inte välja Emmaljunga, de har väl fått mycket kritik dessutom. Jag har nu köpt en Kronan duovagn som jag är supernöjd med, den är snygg också tycker jag.

Bette

• Mijjo

Hur är gunget på kronans duo vagnar? Vilken brio el Emmaljunga kan den jämnföras med?

• mina2små

Jag har en crescent classic till vår dotter och är supernöjd!

skrosa skrev 2010-03-17 09:25:52 följande:
    Ni som har en cresent classic, hur är det med korgen under vagnen, tål de lite vikt eler? tänkte om man är o handlar o så om man kan lasta där eller är den vikt känslig?
    Korgen har en maxvikt på 3kg men jag har gått över den gränsen mååånga gånger och min korg är fortfarande hel!
Svar på tråden Crescent Classic eller Kronan barnvagn