• Anonym

Jag Kissar på mig :(

jag har fått konstaterad njurbäcken inflammation.
    jag har fått penceline och så långt är det bra.

mitt bekymmer är att jag två gånger dels i går kväll och så i dag kissar på mig. jag har fått "order" om att inte springa på toa så snart jag känner att jag behöver kissa utan att jag ska försöka hålla mig.

nu kissar jag på mig jag kan inte hålla tätt :(
    det räcker med att jag väntar 20 minuter från att jag känner att jag behöver kissa. och när jag stiger upp och ska på toa så rinner allt ut mig det går inte att hålla inne det är inte mycket kissa heller kanske hälften än en "normal" gång (närman inte har uvi eller njurbäcken) men det är jobbigt går inte att knipa. så jobbigt att jag inte vill gå utanför lägenheten så det slutat med att jag fått byta kläder även byxor. :(

snälla kommer detta ge med dig? eller vad kan jag göra?

• Svar på tråden Jag Kissar på mig :(
  • Anonym

ingen som har några tips?
    jag känner mig som ett litet barn när jag inte klarar av att hålla mig

• Anonym (usk)

Förstår att detta är jättejobbigt för dig! När fick du penicillin? De brukar göra det betydligt bättre på ett par dagar. Dina urinvägar är säkert alldeles i "uppror" och det är nog därför du inte riktigt kan hålla dig.
    Jag tycker inte att du ska behöva plåga dig med att hålla dig, gå du på toa när du känner att du behöver. Om du ändå känner att du vill försöka hålla dig så kan du kanske gå in i badrummet och sätta dig på en stol eller så och när du känner att du helst enkelt inte kan hålla dig längre så bara sätt dig på toa och kissa!
    Hoppas att du snart kommer känna dig bättre!

• Anonym
    Anonym (usk) skrev 2010-03-16 20:31:57 följande:
    Förstår att detta är jättejobbigt för dig! När fick du penicillin? De brukar göra det betydligt bättre på ett par dagar. Dina urinvägar är säkert alldeles i "uppror" och det är nog därför du inte riktigt kan hålla dig. Jag tycker inte att du ska behöva plåga dig med att hålla dig, gå du på toa när du känner att du behöver. Om du ändå känner att du vill försöka hålla dig så kan du kanske gå in i badrummet och sätta dig på en stol eller så och när du känner att du helst enkelt inte kan hålla dig längre så bara sätt dig på toa och kissa!Hoppas att du snart kommer känna dig bättre!
    tack för dina tips fick penciline på akuten igår så har ragit två tabletter 3dej blir ikväll ska äta 10 dagar.

jag kanske var otydlig i ts var rätt stressad när jag skrev den.
    men om jag går på toa när jag känner att jag behöver kommer de några få droppar.

förstår att blåsan är i uppror och jag har haft både uvi och njurbäcken förr men aldrig kissat på mig som nu. .( känns som jag inte har nå knip muskler.

som tex nu sist de skedde att de vara rann så kände jag mig inte ens kiss nödig. (hände nyss) och så ställde jag mig upp och då rann det jag hann inte ens reagera. :(
    är de ändå inget som är direkt fel?
    förstår att det tar några dagar innan pencelinet ger full effekt men ändå jobbigt

tack för ditt svar
Svar på tråden Jag Kissar på mig :(