• Lucyinthesky

Hjälp med utklädnad för pojke på Påskfest!

Hej!

Vi ska på påskfest med sonen som är 1 år och det ska vara utklädnad.

vad ska vi hitta på?

Har ni tips på nåt som inte kostar för mycket?

Tack!

• Svar på tråden Hjälp med utklädnad för pojke på Påskfest!
  • La Lola

Kjol, sjal i håret o pricar i ansiktet (kajal).
    Klart.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Michisen

Går utmärkt att vara påskgubbe. Kläder - prickar i ansiktet och en liten fejkmustasch+skägg kanske.
    Klart.

• La Lola
    Lucyinthesky skrev 2010-03-16 19:59:21 följande:
    Glömde skriva att mannen vill inte att han ska vara påskkärring, vet ej varför...
    Eh...har du frågat?
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Michisen

Och jag glömde skriva att det går bra med helt vanliga kläder till ettåringen... :D

• Themis

Trollkarl så klart- Harry Potter.

Finns slemgrönt trollspö med ljus/ljudeffekt för 39 spänn på Buttericks/skämtaffär, en toppig svart hatt och en mantel- klart.

• tisteln

Kepa på huvudet istället. Gärna Emil-stuk på kepan. Och ett par snickarbyxer.

• Themis

Oj, såg inte att det var en ettåring först, då ska han nog inte ha spöet. Men en mantel och en toppig hatt med klistrade stjärnor blir nog bra.

• Lucyinthesky
    La Lola skrev 2010-03-16 20:00:21 följande:
    Eh...har du frågat?
    Eh...nä, hann inte så långt innan han skulle iväg.
  • Michisen

Gu, va avancerade ni är. *imponerad*
    Hoppas ni har en snäll ettåring, min vägrade ha mössa på sig ifall den inte var fastbunden och då var han inte särskilt glad åt den heller. Därför jag tänkte att det räcker med en snabb ansiktsmålning, vi snackar ju ettåring. :D

• parvati

Du kanske har någon mjukdress i vitt eller svart så kan man kanske sy fast någon form av svans(kolla tygaffärer och panduro). Jag är tveksam till att en 1-åring går med på kanionöron, måla lite svart på nästippen och några morrår-Så har ni en sört påskhare.

Annars på med solhatt, måla mustasch eller skägg med kajal_ Påskgubbe.

• Lucyinthesky

Gubbkläder kan jag ju fixa, och en keps har jag tittat på.

Eller Trollkarl, ja men då har jag lite att spåna på!

• parvati
    Lucyinthesky skrev 2010-03-16 20:04:52 följande:
    Gubbkläder kan jag ju fixa, och en keps har jag tittat på. Eller Trollkarl, ja men då har jag lite att spåna på!
    Lägg inte ner pengar på en keps som du verkligen inte vill ha den för troligen kommer han inte vilja ha den specifikt på festen men vill du ha keps så köp den.
  • Lucyinthesky
    parvati skrev 2010-03-16 20:08:22 följande:
    Lägg inte ner pengar på en keps som du verkligen inte vill ha den för troligen kommer han inte vilja ha den specifikt på festen men vill du ha keps så köp den.
    Ibland gillar han mössa, ibland inte och jag har sittat på en tuff på kappahl.
Svar på tråden Hjälp med utklädnad för pojke på Påskfest!