• Mamma1988

HJÄLP! Kommer han få varannan vecka med min son??

Fan ska ja göra???

Snälla hjälp!

Sonens pappa har nu fått så han ska ha sonen själv varannan onsdag o varannan lördag vilket ja tycker funkar skit bra men nu vill han ha mer tid och säger varannan vecka vilket jag absolut inte går med på då sonen är 15månader. Fan ska ja göra, ja orkar inte mer. Ja gör allt för min son men ja får bara massa skit tillbaka. Jag fixar inte en till rättegång, de gör jag inte. Kommer han få varannan vecka? Hans ungänge ser ut såhär idag, varannan onsdag och lördag varannan vecka fram tills sonen är 3år då det blir varannan helg (lördag till söndag) med en övernattning. Dom på familjerätten sa till mig att man rekommenderar 3år innan barnen sover hos den icke boende föräldern men han skiter i vad jag säger så hur gör jag? Jag älskar min son över allt och gör allt för att han ska få de bästa men jag vill inte ge pappan mer tid då han inte brytt sig ett skit på 1år.

Någon som har tips? Någon som vet hur jag ska göra?

• Svar på tråden HJÄLP! Kommer han få varannan vecka med min son??
  • Busbellan

Vadå DIN som, det är väl ändå bådas son
    Ja, visst är det hemskt om han inte brytt sig på 1 år, men vad bra för er son att han nu tagit sitt förnuft till fånga så de kan få en relation

Jag har faktiskt ingen aning om han kan få varannan vecka, men det är väl jättebra att han tar sitt ansvar

Mamma till Nora, August och Ella
  • Vildblomman

vänd dig till familjerätten igen.. Min son var 1½ när hans pappa bestämde sig för att ha vv,jag kunde inget göra då han är väldigt manuplativ av sig.. Nu sedan ett par månader har jag heltid. Jag vet inte om det är en fas min son går igenom, han fyller 4 snart. Men han är väldigt extremt rädd att jag ska försvinna, han kan inte sova om han inte vet attjag är hos honom, jag måste vara hos honom när han ska sova och jag måste hålla om honom annars blir han helt hysteriskt. Vad jag vill säga är att små barn kan vara tåliga andra inte, men jag tycker inte man ska chansa med sina små barn.

Finns det dokumneterat att han inte brytt sig om sin son under 1 års tid tror jag inte att han kan vinna över halvtid till sig det handlar ju om ett barns mentala trygghet ju.

• Mamma1988
    Busbellan skrev 2010-03-16 22:36:46 följande:
    Vadå DIN som, det är väl ändå bådas son Ja, visst är det hemskt om han inte brytt sig på 1 år, men vad bra för er son att han nu tagit sitt förnuft till fånga så de kan få en relation Jag har faktiskt ingen aning om han kan få varannan vecka, men det är väl jättebra att han tar sitt ansvar
    Joo de är våran son.
    De är jätte bra att han tagit sitt ansvar nu men han kunde gjjort de tidigare.
    Vet inte riktigt om man kan säga att han tar något ansvar utan han vill bara göra mig arg/ledsen/förbannad, trycka på min ömma punkt. Han vet hur ledsen ja blir när de gäller något om sonen.
  • Mamma1988
    Vildblomman skrev 2010-03-16 22:37:13 följande:
    vänd dig till familjerätten igen.. Min son var 1½ när hans pappa bestämde sig för att ha vv,jag kunde inget göra då han är väldigt manuplativ av sig.. Nu sedan ett par månader har jag heltid. Jag vet inte om det är en fas min son går igenom, han fyller 4 snart. Men han är väldigt extremt rädd att jag ska försvinna, han kan inte sova om han inte vet attjag är hos honom, jag måste vara hos honom när han ska sova och jag måste hålla om honom annars blir han helt hysteriskt. Vad jag vill säga är att små barn kan vara tåliga andra inte, men jag tycker inte man ska chansa med sina små barn.Finns det dokumneterat att han inte brytt sig om sin son under 1 års tid tror jag inte att han kan vinna över halvtid till sig det handlar ju om ett barns mentala trygghet ju.
    Joo ja ska försöka få ett möte med dom imön då sonen är hos sin pappa. De e ju de att pappan här hotar med en rättegång och de gör mig rädd för ja orkar inte me de. Har inte din sons pappa honom något? Min son är oxå rädd att ja ska försvinna, spec nu när vi va hemma hos mina föräldrar, han blev helt galen bara jag gick på toan även fast de fanns folk i köket där han va, folk som han har en bra kontakt med. De finns dikumenterat att han inte brytt sig men enligt honom så e de ja som har nekat honom att träffa sonen men de ända som ja nekat honom om är att ha sonen själv när faderskapstestet blev klart. fick ett sms dagen efter "kan jag hämta min son och ha honom i några timmar imön" vilket han fick ett stort nej från mig. Dom hade aldrig träffats då och jag skulle aldrig klara av att lämna av sonen när han va så liten.
  • singel pappa83

Har det hyfsat likadant just nu fast ja e kille:P men tycker det ska bli skönt att få lite egen tid samt att sonen får träffa sin mamma! det enda kravet ja har e att dagis osv fungerar när han e hos sin mamma oxå!

tycker dock att ni måste öka hans umgänge succesivt!har han inte ens haft barnet en hel natt än?

• Mamma1988
    singel pappa83 skrev 2010-03-17 10:46:36 följande:
    Har det hyfsat likadant just nu fast ja e kille:P men tycker det ska bli skönt att få lite egen tid samt att sonen får träffa sin mamma! det enda kravet ja har e att dagis osv fungerar när han e hos sin mamma oxå! tycker dock att ni måste öka hans umgänge succesivt!har han inte ens haft barnet en hel natt än?
    Okej, så du har eran son mest hos dig då eller fattade ja de fel?
    Joo dagiset är ett måste. Fast våran son kommer inte hehöva gå till dagiset alls när han ska till sin pappa. Utan då stannar ja hemma tills pappan kommer och hämtar, sen hinnar ja hem från skolan innan han kommer med honom.
    Enligt honom när vi satt på en rättegång så ville han inte ha sonen något mer, han kunde inte ta ledig från jobbet. Jag gör allt för sonen så de blir till de bästa, skulle ja behöva lämna ifrån mig sonen bara för att jga vet att han får de bättre någon annan stans så skulle ja göra de men ja vet att han inte kan få de bättre någon annan stans än vad han har hos mig.
    Nix han har inte haft honom en hel natt, han kan inte natta sonen eller någon annan "bebis" heller. Han kan inte natta hans flickväns son ens och dom bor ändå tillsammans.
  • singel pappa83

Ja jag har sonen på heltid nu å har haft d dom senaste 4.5 åren typ! men om han inte vill ha sonen varför ska ni då ha vv?å kan han inte ens nanna så e det ju inte spec bra!

• Mamma1988
    singel pappa83 skrev 2010-03-17 11:24:47 följande:
    Ja jag har sonen på heltid nu å har haft d dom senaste 4.5 åren typ! men om han inte vill ha sonen varför ska ni då ha vv?å kan han inte ens nanna så e det ju inte spec bra!
    Okej. Lite ovanligt att höra att en pappa har barnen på heltid bara. Tyvärr så har oftast mamman dom och pappan får ett umgänge vilket jag tycker är fel. Ett barn behöver båda sina föräldrar och varför skulle en mamma vara mycke bättre än en pappa. Jag får inte alltid ihop de där.. Men men ..
    Ja du de e en bra fråga om varför vi ska ha vv , de är inget som jag vill, skulle aldrig klara av att vara utan min son en helvecka..
    Nää när sonen är hos sin pappa i 6timmar så får han aldrig sova där även fast de är sonens sovtider som ska följas så skiter han i de..
  • singel pappa83

ok så han vill ha vv då? :S
    men hur har han tänkt isf för från 12h/vecka till 180h/v e e n väldigt stor ändring för ett barn!

Svar på tråden HJÄLP! Kommer han få varannan vecka med min son??