• folia

Skalkläder P.O.P, hur varma är de?

Jag har precis köpt skaljacka + skalbyxor hos P.O.P och undrar när man kan börja använda dom? Köpte ett par fleecebyxor att ha under också, funkar det med dagens temperatur (Stockholm typ -5 eller varmare just nu)?

Har ju en Reima vinteroverall som hon har nu men den börjar bli liten så det är därför jag undrar...

Har också fleecefodrat regnställ men är osäker på om det är för kallt ff också och undrar hur ni andra gör?

Min dotter är 2 år.

• Svar på tråden Skalkläder P.O.P, hur varma är de?
  • parvati

Hela april kommer jag nog använda fleccetröjor under skaljackan kanske även kalla kvällar i början på maj antingen får du köpa till en fleccejacka(PoP har som passar till jackorna)eller använda regnställsjackan.

• TheMother

Här är det runt 0 grader på eftermiddagen och vi har börjat ta på barnen fleecefodrade regnbyxor ute (på eftermiddagen) LIte gränsfall ännu dock, kan jag tycka. Visserligen, har det varit lite större barn då, som rör på sig en del. Som överdel rekommenderar jag dock fortfarande vinterjacka.

Har ingen erfarenhete av skaljackorna och byxorna, men känns som att det är för kallt för det ännu, iaf här. På förmiddagen brukar det vara runt -5 här, och då har vi fortfarande på barnen deras overallerf, för att de inte ska frysa (och det är inte så jätteblött ute då heller).
    Du tror inte overallen fungerar nån månad till, eller om du kan få tag på en tillfällig overall till bra pris på typ Tradera (eftersom det handlar om så kort tid)?

(JObbar alltså på förskola)

Mamma till Anton 080920
  • Blå Flygare

Vi har skaljackor och fleeceställ alt fodrade regnkläder enbart vid plus, ca +5 går det om det inte är blåsigt, då får hon ha vinteroverall även då.

• folia

fleecetröja har jag tänkt använda under jackan (glömde skriva) och fleecebyxor ovanpå strumpbyxor/mjukbyxor, tror ni det är varmt nog nu?

• folia

ok, får väl köra vinteroverallen ett tag till då. Den är ju inte superliten men börjar bli lite kort i benen. Känns lite onödigt att köpa ny nu när jag inte vet om den kommer funka till nästa vinter.

• Virrpirr

Vi kör skalkläder nu, när solen är ute är det ju varmt. Kör med Pops tjocka fleece underställ under (över de vanliga kläderna då).

• BigMama08

Ungefär så här gör jag. Lite beroende på väder och vind också och inte bara temp., men ungefär så här:

Under +1-2 grader = vinterset eller overall

+3-4= Skalkläder med windstoppertröja under och fleecebyxor

+5-9= Skalkäder med vanligt fleeceställ under

+10= Skalkläder med en lite tjockare tröja under. Inga fleecebyxor.

+15= Bara tunna kläder under skalkläderna.

Som sagt, beroende på sol och vind också.

• Dr Mupp

Idag ska vi enligt SMHI ha +7 eftermiddag. Jag skickade skalbyxor + softchelljacka i dotterns skolväska. Hon är varm av sig, i morse hade hon vinterkläder. Mina fryslortar till grabbar fick bara vinteroverallerna med sig.

Efter ca +5 brukar mina ha skalkläder med fleeceställ under.
    Efter ca +10 brukar de ha skalbyxor och ws fleecejacka
    Efter ca +15 har de bara skalkläder

Svar på tråden Skalkläder P.O.P, hur varma är de?