• ÖNadja

Går alltid slemproppen innan värkarna startar?

Har 2 v kvar till Bf och hoppas hela dagarna att det snart ska sätta igång.

Väntar andra barnet nu och konstigt nog så kommer man ju inte ihåg nånting sen förra gången! {#lang_emotions_dreamer}

Började fundera på om slemproppen måste fara innan värkarna startar?
    Ibland känner ja ju nånting i magen och "yes, nu kanske det är på gång" är ju första tanken, men eftersom slemproppen inte har farit, vad jag vet, så kanske ja måste vänta på det innan jag kan börja hoppas allt för mycket..?  {#lang_emotions_undecided}

• Svar på tråden Går alltid slemproppen innan värkarna startar?
  • ladysoul77

Jag såg aldrig röken av min slempropp förra gången. Plötsligt gick vattnet bara! Nu är jag på BF+8 och jag har inte sett min slempropp nu heller.. 

• Vickan I

Antar att den ska bort först, men jag märkte aldrig av min. För mig gick inte vattnet heller utan det var värkar pang bom och sedan var han ute ....eller ja efter lite jobb då haha.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nennegumman

Nej, slemproppen behöver inte gå innan värkarna startar, och en del märker heller aldrig när den släpper. För min del började värkarna hemma och sen gick slemproppen först då vi låg inne på förlossningen förra gången. Nu är jag på bf+2 i andra graviditeten, och denna gång har jag märkt av att slemproppen lossnat, men i lite omgångar.

• Anatha

Nej min slempropp gick ca 24 timmar efter att värkarna riktigt hade startat.

• Jordgubbssmak

Jag har fött tre gånger och bara en av de gångerna fick jag en blodig flytning (slempropp) den kom i samband med att värkarna starta. De andra två har jag int upptäckt nån propp alls.  

• ÖNadja

Skönt att höra, eller både och.. {#lang_emotions_dreamer}

Då är det bara att fortsätta hoppas när det känns lite annorlunda i magen! {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Går alltid slemproppen innan värkarna startar?