• Spegel

begagnad amningspump?

Är det hygieniskt att köpa amningspump begagnat? Är sugen på en advent men tycker dem e dyr..menar inte ens säkert den funkar för mig...erfarenheter?

• Svar på tråden begagnad amningspump?
  • Tjingsen

Jag skulle köpa en begagnad... och koka den.

• Mickan 81

jag var oxå i valet å kvalet om det förut.. men bestämde mig för att köpa en ny...

• Tjingsen

Köpte själv en ny... sen visade det sig att den inte fungerade på mig... lite trist. Så här i efterhand hade det varit bättre med en begagnad

• Sani

Jag hade inte köpt en som var mycket begagnad eftersom jag tycker inte min Avent Isis kändes speciellt fräsch efter en tids användning. (Användes någon gång i veckan i ca 6 månader och kokade den efter varje användning) I så fall hade det fått vara en som bara vara testad ett fåtal gånger.

Det är säkert hygeniskt att köpa en beg. om man kokar den osv, men för mig kändes det självklart med en ny. Det är ju en rätt så intim grej på något sätt.

• BlueBlue

Jag köpte en på Blocket som faktiskt var helt ny. Det var en tjej som hade köpt en men aldrig använt den. Jag fick betala 200 kronor för den. Och den är verkligen bra! Annars hade jag köpt en fräsch begagnad och kokat den.

• Bonus

Jag köpte en begangnad med lite extra flaska, väska o gelkuddar för 250 kr
    tycker att det är helt ok. De är inte billiga att köpa nya.

Svar på tråden begagnad amningspump?