• LBS

symtom vecka 11+0?

Idag går jag in i vecka 12 och har börjat bli supernojig. Har haft lite ömmande bröst, illamående på lvällen (men aldrig kräkt) . Har ett ma i bagaget då jag började blöda 11+1, varit dött sedan 9+1. Denna gången va jag på vul 9+5 och allt var bra! Ändå kan jag inte sluta känna efter om symtomen avtagit, som dom gjorde förra gången.

Är det nårgon mer som har mindre ömma bröst på morgonen?  När jag vaknar ömmar de nästan nte allas sen kommer det mer under dagen..Hoppas det gör det idag me...känns som att de ömmar mndre. Likaså är inte illamåendet lika påtagligt sen har jag fått en ny lustig känsla i magen. Har haft växtvärk typ ovanför ljumskarna och bak i ryggen hela graviditeten vilket bm säger e helt normalt och att det e ligamenten som töjer sig. Nu har jag en lustig känsla strax brevid naveln. Inte superont med någon lustig känsla emallanåt. Såklart kopplar jag det till något som inte stämmer...

Snälla hur känner ni? Om jag sett att allt var bra 9+5, då bör det vara det nu med eller?  Bör jag vara orolig?

• Svar på tråden symtom vecka 11+0?
  • Teapot

Jag är 11+1 idag och känner att mina symptom har avtagit. Illamåendet jag hade på morgonen från v 5 är nästan helt borta, brösten är mindre ömma, molvärk som jag hade tidigt har varit borta länge. Känner mig heller inte lika hungrig, bara under förmiddagarna. Däremot är jag fortfarande ganska trött. Och ibland får jag ett tryck under bröstkorgen på höger sida. Och byxorna har jag börjat få "förlänga" med gummiband i knapphålet. Så jag har gott hopp om att det växer där inne!

Förstår att man kan bli ännu mer orolig än vad jag kan vara av och till om man faktiskt har så tråkiga erfarenheter som du har. Men man brukar väl säga att har man sett ett friskt litet gryn efter v 6 på VUL så är det ganska ovanligt att det sedan går snett.

Visst ska man oroa sig, men i måttliga mängder. Varken du eller bebis mår bra av att du stressar upp dig. Så var istället glad över att du mår relativt bra i din graviditet. Du ska få en bebis!!!

• honungsgatan

Jag var på VUL igår, v 9+2. Allt såg bra ut och läkaren sa att risken för missfall kan beräknas ligga på under 2%. Hoppas att det kan lugna dig. :)

• joppe82

Samma här V11+4, symptomen är som bortblåsta. Precis som sist... usch!
    Har oxå ett MA i bagaget. (nov) Upptäcktes i v 12, dog v 9.
    Fy, nu ska jag bara försöka slappna av och vänta på UL på onsdag. Jag ser det som att jag kan inte göra så mycket annat.
    Men vaddå.. symptomen har ju en tndens att minska i V 12 och en vecka hit eller dit är väl inte så konstigt, alla är vi ju olika!

• LBS
    joppe82 skrev 2010-03-18 17:55:48 följande:
    Samma här V11+4, symptomen är som bortblåsta. Precis som sist... usch!Har oxå ett MA i bagaget. (nov) Upptäcktes i v 12, dog v 9.Fy, nu ska jag bara försöka slappna av och vänta på UL på onsdag. Jag ser det som att jag kan inte göra så mycket annat.Men vaddå.. symptomen har ju en tndens att minska i V 12 och en vecka hit eller dit är väl inte så konstigt, alla är vi ju olika!
    Ja de säger ju att kroppen vänjer sig vid hormonerna och att symtomen avtar hos många. Men jag vet hur du känner, vi verkar ha varit med om liknande händelse och att symtomen försvnner ju gör en livrädd... Men det är säkert helt ok med dig! Denna gången ska det gå! Känner det på mig!
  • Idaar

Det är precis samma för mig. Känner inte det minsta att jag är gravid.
    Nästa fredag ska vi på ett privat ultraljud. Håller tummarna att allt är bra!

Men känns skönt att läsa att det är fler som känner samma sak.
    Kramar till alla!

Svar på tråden symtom vecka 11+0?