Jag gjorde hela förarbetet hemma.. trode inte riktigt att det var dags då jag vart hemskickad dagen innan och dom sa att det kan ta väldigt lång tid för förstföderskor. Men sen for vi upp och från det att vi kom in så tog det bara 2 timmar innan hon var ute....
jag var också lite skraj för smärtan men när den väl kommer så känner man sig världsvan haha (iaf jag) det kändes så naturligt och inte alls så hemskt, ville ju bara få ut ungen så det var klart snart!
Huvudet och axlarna var ju det värsta men sen kroppen sa bara slurp (kändes som en ål eller nå som bara for ut i en jävla fart) så var hon ute..
Jag använde bara lustgas och den var till stor hjälp bara den! Rolig var den också=)
Jag längtar som fan till nästa förlossning! är så avis på alla som föder nu=) Hur ont dom än har så vill jag byta plats:D Det är så mysigt och en underbar upplevelse! Och det sjukaste av allt är att smärtan är HELT bortblåst direkt efter ungen kommit ut=)
Det jag tyckte var det jobbigaste var efteråt.. Jag blödde inte en droppe under förlossningen så barnmorskorna fick komma in på mitt rum då och då och trycka mig hårt på magen så att allt for ut och det var inte alls skönt, plus att jag hade lite svårt att sitta.