• CCA

Skaljacka under 500kr

Vilken skaljacka rekommenderar du om man inte vill betala mer än 500kr??????????

• Svar på tråden Skaljacka under 500kr
  • sarsparis

Fix från Lindex
    Didriksson
    Kapphal

Nameit kanske har skaljackor, kollade förra året men hittade då bara vanliga vattenavvisande jackor.

• Naquadria

Fix, Lindex
    Kaks, Kappahl
    Didrikson
    Evererst, Stadium
    McKinley, Intersport
    eller dyrare märkan begagnat

I år har jag valt FIX.

• Anne69

Fix! Lite bättre än vanlig Lindex-kvalitet. Vi har varit jättenöjda. Kände på årets Kappahl-jackor och de verkar faktiskt vara ganska likvärdiga. Glöm Name it - de blåser det rakt igenom (inte för att de säger sig vara vindtäta....men ändå).

• MIC

FIX eller begagnad Polarn o Pyret på Tradera Är helt klart den bästa jackan enligt vår familj och en bättre begagnad räcker gott och väl till ett barn till. Många gånger kan man köpa begagnat som bara använts en säsong av ett barn.

Isak - min solstråle - 080701
  • Sippan 81

Kappahls nya KAXS ska vara vatten och vindtäta.... 399 satsa på den tycker jag

• alvide
    MIC skrev 2010-03-21 16:04:18 följande:
    FIX eller begagnad Polarn o Pyret på Tradera Är helt klart den bästa jackan enligt vår familj och en bättre begagnad räcker gott och väl till ett barn till. Många gånger kan man köpa begagnat som bara använts en säsong av ett barn.
    Vill du ha Polarn o pyret så ska du inte ta på Tradera. De blir alltid dyra där. Prova blocket istället. Annars bra idé med begagnat!
  • alvide

Om du kan tänka dig begagnat så föreslår jag Nanook som ligger på runt 500-600 kr.

• Leopi

kappahls ny kaxs proXtec är superfina och kanonbra var vinteroverallen!!!

• spuff

Om du har Lindexkort så får du (på kupong) 30 procent rabatt på ytterplagg. Jag köpte en jättefin äppelgrön Fix-jacka.

• CCA

vill inte ha begagnat då vi har en lillasyster som kan ärva. vi har redan en didriksson men vet av erfarenhet att vi lär behöva en jacka till.

• Agamemnon
    Dr Mupp skrev 2010-03-22 08:15:17 följande:
    norrbaggen.se har en troll skaljacka för 525. 10 000 mm vattenpelare. Har den till dottern och är helnöjd.
    Om det är denna: http://norrbaggen.jetshop.se/default.aspx?main=/trolls-skaljacka-p-146-c-137.aspx så har den en vattenpelare på 5000 men det har räckt gott för oss. Vi hade den förra året och jag ska köpa samma igen.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Dr Mupp
    Agamemnon skrev 2010-03-22 11:04:12 följande:
    Om det är denna: norrbaggen.jetshop.se/default.aspx?main=/trol... så har den en vattenpelare på 5000 men det har räckt gott för oss. Vi hade den förra året och jag ska köpa samma igen.
    oops, trodde det var 10000 eftersom overallen har det. där ser man. Vi har de till dotterm i vilket fall som helst.
  • alvide

Ska du inte ha den som en regnjacka så funkar de flesta skaljackorna som har nämnts tidigare i tråden.

Svar på tråden Skaljacka under 500kr