• Jenniesmamma

Bästa resmålet med barn??

Hej!

Jag skulle vilja åka nånstans med mina två barn som just nu är 2,5 och 4,5 år. Men vet inte vart vi ska åka. Så om nån har nått bra tips på resor att åka på i aug eller sep, med två barn, en vecka. Får gärna vara lite värme:) Och gärna tips på bra sajter att boka resan på.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bästa resmålet med barn??
  • Elli47

Du kan ju kolla Fritidsresor t ex, så fort skolorna börjar så blir resorna billigare. Om du vill åka till ett billigt land så är Bulgarien, Turkiet och Tunisien bra alternativ. Man kan även hitta biliga resor till andra länder fast då är allt annat dyrare där. Jag ska själv åka med sönerna (7 och 10) till hotel Morito, Cala Millor Mallorca i mitten av augusti. Då tar vi allinclusive för att åtminstone ha maten betald och på det hotellet var det väldigt billigt! Dock kostar utflykter och sånt ganska mycket.

• Jenniesmamma

Ja det var så jag tänkte också, att se till att man åker när skolorna börjat igen. Ja jag har varit lite inne på att åka till Turkiet, var där för många år sen. Men har du bokat via nätet eller varit tilll en resebyrå och hört dig för?? För jag blir alldeles virrig av allting och kommer inte riktigt rätt när jag googlar heller...

• Elli47

Jag har rest mycket och brukar kika på resesajter lite då och då och gör fynd ibland   Jag bokar uteslutande på nätet sen 10 år tillbaka, det är mycket enklare tycker jag. Du kan ju kolla de vanliga Fritidsresor, Ving, Apollo och Detur för att nämna några, tror även Nazar och Solresor kan ha men upplever dem som dyra.

• carola1977

Alcudia på Mallorca tycker jag är perfekt med småbarn.
    Vi brukar åka med Ving eller Fritidsresor och boka via nätet.

• UBJ

Har varit i Brasilien, Bulgarien och på Mauritius med barn. Bulgarien var charter, lätt och smidigt och rätt billigt, men just charter med allt vad det innebär. Brasilien var otroligt: vackert, bra priser, fantastiska människor, god mat och alla blev glada av barn. Mauritius var suveränt: så vackert, barnvänligt, billigt, gott, soligt, trevligt.

Nästa längre resa blir nog Indien eller Belize. Till sommaren Danmark dock!

• Johans Pillerill

Vi var iväg med mina småsyskon till kusadasi i Turkiet... Bodde på aqua fantasy! Var helt toppen! Åker gärna dit igen!!

Bolaget är nazar, de har bra priser och toppenservice! www.nazar.se. På aqua fantasy hade man egna armband som innebar att man hade fri tillgång till vattenlandet (där man lätt kan roa sig flera dagar!) och man hade all inclusive på mat och dricka... Fick välja mellan 2 resturanger... Och barnen fick gratis glass på dagen... Brorsans favorit var vid 2 när de öppnade en snackbar vid stranden... Med grillad kyckling, pizza och massa annat plock-gott... Man slapp helt att tänka på vad det kostade, för det ingick - bara att stoppa i sig :)

Lekland inne på hotellet och sånt... Barnaktiviteter... Och ett stenkast till stranden!

som sagt, vi var jättenöjda och ångrar att vi bara åkte en vecka!

• Jenniesmamma
    Johans Pillerill skrev 2010-03-22 10:45:06 följande:
    Vi var iväg med mina småsyskon till kusadasi i Turkiet... Bodde på aqua fantasy! Var helt toppen! Åker gärna dit igen!!Bolaget är nazar, de har bra priser och toppenservice! www.nazar.se. På aqua fantasy hade man egna armband som innebar att man hade fri tillgång till vattenlandet (där man lätt kan roa sig flera dagar!) och man hade all inclusive på mat och dricka... Fick välja mellan 2 resturanger... Och barnen fick gratis glass på dagen... Brorsans favorit var vid 2 när de öppnade en snackbar vid stranden... Med grillad kyckling, pizza och massa annat plock-gott... Man slapp helt att tänka på vad det kostade, för det ingick - bara att stoppa i sig :)Lekland inne på hotellet och sånt... Barnaktiviteter... Och ett stenkast till stranden!som sagt, vi var jättenöjda och ångrar att vi bara åkte en vecka!
    Det låter ju hur mysigt som helst! Ska genast kollas upp, men är det nått för barn som då kommer vara 5 och 3 år??
  • mia maria

Jag har varit i Turkiet tre år på raken med min äldsta son ( nu 6 år), o kommer att åka även i år, men denna gången även med bebis!
    Jag tycker att Turkiet är perfekt med barn; alla är så barnvänliga där!

Kolla på www.fritidsresor.se (har du ICA-kort så gå in o boka via www.ICA.se så får du 500:- rabatt!), www.ving.se eller www.apollo.se. Jag tycker att de har bäst priser, samt barnvänliga hotell till bra priser! Jag tycker personligen att Nazar o Solresor är dyra, men det beror ju säkert på vad man upplever är dyrt!

På de tre bolag som jag har länkat till så står det oftast klart o tydligt vilka hotell som är familjevänliga - men huvudsaken är ju att de har en barnpool tycker jag!

Svar på tråden Bästa resmålet med barn??