• Anonym (..)

Vad tjänar man som receptionist??

Har funderingar att studera till receptionist eftersom jag ej kan jobba inom handel (det jag är utbildad inom) eftersom jag är ensamstående mamma och kan ej jobba kvällar och helger för har ingen hjälp från någon...

men nu till min fråga vad tjänar man som receptionist.. vet att det är olika efter var man jobbar osv men vad tjänar ni som receptionist??

• Svar på tråden Vad tjänar man som receptionist??
  • Joe

Jag jobbade en tid som receptionist på vårdcentral och fick 17.5 till en början, senare 18.5 tills jag slutade. Min gissning är att du kan komma upp en bit över det dock, eftersom jag at the time bara var 20 år med min gymnasieutbildning som tyngsta merit... Men det är ett kul jobb! Lycka till :)

• Anonym

Ungefär samma lön som när du jobbar på donken eller burger king.

• Anonym (..)

ok tack för svar... jag är ung (bara 21) så jag funderar att göra detta då jag tycker om pappersarbete, telefon osv.. sen efter utbildningen plugga ekonomi kanske eller liknande då man kanske får mer betalt som receptionist inom ekonomi och liknande?

någon er som har svar?

• Anonym (Receptionist)

Hej!
    Jag är 36 år, har jobbat som receptionist sen efter gymnasiet.
    Förutom att ha hand om kundmottagning har jag även allmäna kontorsuppgifter och är behjälplig till samtliga avdelningar.

Ett kul och omväxlande jobb om man är serviceinriktad och stresstålig.

Dock är lönen inte lika kul.
    18.900 kr per månaden för heltid.
    Detta året har jag begärt ett lönesamtal eftersom jag ligger under mini-lönen enligt statistik. Så jag hoppas på en höjning till ca 21.000. Det är mer rimligt anser jag.

• Anonym (..)

ingen mer som har svar??

• Anonym

De behöver för det mesta ingen utbildning för att jobba som receptionist. En enkel väg in i yrket är att jobba för ett bemanningsföretag.