• Christoffer

Paraplyvagn till 3 månadets baby

Jag och min fru funderar på att åka till New York när vår lille son bara är 3 månader gammal. Det blir alldeles för bökigt för oss att ta med den stora vagnen och därför funderar vi på att köpa en paraply vagn som vi tar med oss. De vagnar som vi tittar på är:

- Chicco Liteway Fuego 
    - Maclaren Techno XLR
    Det viktigaste för oss är att vagnen känns stabil och att lillen kan ligga i vagnen utan att fara runt som en vante. 
    Någon av er som har erfarenheter av dessa vagnar? Vilken skulle ni rekomendera?  
  • Svar på tråden Paraplyvagn till 3 månadets baby
  • MissLillan

ingen av dem till en 3 månaders. 

• Christoffer

Ok.. Finns det någon annan som du skulle rekommendera istället eller är det så att det inte finns några bra paraply-vagnar för så små barn?

• norgesessan

Kolla upp Britax och graco vagnarna, i nån av dom kan man ha mjuklift i, och vippa över sufletten, så ni kan se på barnet.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • iconic

Jag skulle välja att ta mig fram med en sådan liten bebis i bärsele eller sjal istället. Om ni ska ha en resevagn så måste den ha fullt liggläge. En tanke jag får är att bebisen ligger väldigt oskyddad i en paraplyvagn. Oskyddad mot stötar osv, som ju är lätt att få om mna ska ta sig fram där det är mycket folk i rörelse. Men det kanske är jag som är supernojjig....

• Christoffer

Tack för alla bra förslag. Vad gäller bärsjal så har vi en babybjörn som vi tänkte ta med. Tveksamt om lillkillen kommer nöja sig med att sitta i den hela dagen. 

Det verkar som att ni tycker inte tycker att paraply-vagnar är tillräkligt stabila. Att köpa en akta vagn känns inte aktuellt. Vi har en Teutonia Cosmo nu som är något större än den men som vi hellre använder. 
  • norgesessan

Nej, bara sele hade jag inte haft...Måste tipsa om en sele som är skönare och håller till tyngre barn än BB. En erginomisk sele, själv har jag en Ergo, det finns flera märken. an kan bära i timmar i dom...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • tinis77
    Christoffer skrev 2010-03-17 12:50:17 följande:
    Tack för alla bra förslag. Vad gäller bärsjal så har vi en babybjörn som vi tänkte ta med. Tveksamt om lillkillen kommer nöja sig med att sitta i den hela dagen.  Det verkar som att ni tycker inte tycker att paraply-vagnar är tillräkligt stabila. Att köpa en akta vagn känns inte aktuellt. Vi har en Teutonia Cosmo nu som är något större än den men som vi hellre använder. 
    Babybjörn ska man väl inte bära i mer än korta stunder, barnet sitter i fel position i den. Kolla hellre efter en ergonomisk sele, finns olika modeller. En sån är mycket bekvämare för den som bär oxå.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10*
  • Faile

Jag tycker en chicco liteway funkar alldeles ypperligt.
    Vi hade en som vi använde till yngsta sonen som då var 4 månader när vi flyttade från Portugal till Åland. Det gick hur bra som helst naturligtvis.

Chicco har fullt liggläge, plats att dona med mjukt täcke under, suffletten går att vända på så man har den framför bebisen = inga jobbiga intryck för barnet och man själv ser bebisen helt. Dessutom skyddar den vända suffletten bra mot solen när barnet ligger ner.

Jag ser inga problem alls i att använda en sådan under en kortare period. Älskar dessutom själva vagnen då den är stabil, superlätt och jätteenkel att fälla ihop.

• Stargirl

Jag skulle aldrig köpa en paraplyvagn till en 3 månaders. Den enda som jag hade köpt är en Bugaboo Bee som är vändbar och har fullt liggläge och godkänd från nyfödd.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Paraplyvagn till 3 månadets baby