• Lithe

Påskfest på dagis - hur klä ut pojken?

Det är påskfest på dagis om två veckor och de får klä ut sig om de vill. Var köper man något till det eller hur klär man ut honom? Jag har inga utklädningskläder som jag kan sätta på honom.
    Hjälp, hur gör ni?

• Svar på tråden Påskfest på dagis - hur klä ut pojken?
  • LindaJohansson81

Rutig skjorta, med sjalett runt huvudet och måla honom som en påskkärring brukar jag göra.

• 071001

Kan han inte vara en hederlig gammal påskkäring? Eller köp kaninöron så kan han vara påskharen med en liten korg med ägg i?

• Lithe

Jo, han kan vara en påskkärring, men hur klär man en sådan? Vad använder man mer än en sjalett? Jag har inget sådant så jag måste nog inhandla. Var gör man det?

• 071001

Sjalett, förkläde och några prickar på rosiga kinder, så såg vi ut som barn.

• jannovich

Där jag jobbar har vi målat kinderna röda och svarta prickar på kinderna och näsan, som en påskkärring/påskgubbe.. på dom barn och vuxna som har velat :) Sen ett huckle på huvudet om man vill det. Det behöver inte alls vara avancerat! Om det nu är så att det ska vara nåt påskrelaterat?

• Anna jv

Han kan väl annars ha en hatt och vara en påskgubbe =)!

Du kan säkert hitta i leksaksaffärer eller på ica kanske =)!

• Lithe

Ja, det ska vara påskrelaterat.
    Skönt att få lite ideér och tips.

• Skogshallon

Måla röda kinder, fräknar, mustasch, ha rutig skjorta och hatt på huvudet så är han en liten påskegubbe.

• Gurkan

Såg att Willys sålde sjalett och förkläde för påskkärringar för 39 kronor... Ingen aning om hur stora de är eller kvailte eller ngt såg bara ett anslag om det!

• Naquadria

Coola hattar för ca 70 kr finns på H&M om du vill köra på den ideen. Hängslen eller väst över rutig skjorta och också snyggt på en påskgubbe tycker jag.

• Lithe

Bra idéer, tack så mycket nu har jag lite koll iaf.

Tack!
  • tuggummigirl

min dotter ska vara utklädd till kyckling så jag hade tänkt mig en gul klänning & röda eller oranga strumpbyxor..man kan ju ta en gul tröja & röda eller oranga byxor till en pojke

Svar på tråden Påskfest på dagis - hur klä ut pojken?