• Isabellesmamma89

BB Kristianstad

Hur blev ni bemötta på BB i kstad?
    Hur länge fick ni stanna med första barnet?
    Jag ska föda om 2 veckor o jag är lite nervös inför tiden på BB, vill gärna slippa ligga där i flera dygn utan min sambo, o ännu värre hade det varit om man fick dela rum med någon främling.
    Hur såg er vistelse på BB i kstad ut?

• Svar på tråden BB Kristianstad
  • idefix

Hej hej.

Fick min flicka för snart tre veckor sedan i Krstd. Det var dock mitt andra barn, född med planerat kejsarsnitt.
    Vi fick stanna både min sambo och jag, vi delade rum med ett annat par. Ett rum som var avdelat som två men ändå ett rum. Svårt att förklara.
    Vi fick bebis på fredagen och åkte hem på måndagen. De allra flesta i personalen är jättetrevliga! 

Lycka till!!
  • pillevill

Hej!
    Fick min pojke där för 5 veckor sen med planerat snitt. Vi fick bo så som idefix beskriver, men pappan fick bara vara där på nåder kändes det som även fast jag behövde mycket hjälp det första dygnet. Men personalen är annars jättetrevliga och hjälpsamma så det gick jättebra att vara själv där några dagar.

Om man tycker att det är jättejobbigt att dela rum (som jag tyckte) så kan de försöka ordna ett eget rum, men när jag låg inne var det platsbrist tyvärr...

• Josie88

Hej!

jag födde med akut kejsarsnitt i kristianstad för snart 5 veckor sedan.

Min sambo fick stanna.(vi bor två timmar från Kristianstad) Vi stannade i 5 dagar efter förlossningen.

Vi hade eget rum.. men det var delvis för att jag var inlagd en vecka innan snittet, så vi fick mitt gamla rum när vi kom upp från förlossningen. plus att vår lille påg var 5 veckor tidig.

Personalen var trevlig. vissa trevligare än andra. men över lag bra {#lang_emotions_smile}

• elinville

Vi fick vår son 22/2, bor i Malmö så jag vet inte om det spelade någon roll (var inte meningen att vi skulle föda i Krstd, men det var närmst när värkarna satte igång) men vi fick ett helt eget rum med vars 2 riktiga sängar. När vi fick barn i Malmö 2007 fick min sambo sova på en hård och obekväm bäddsoffa.
    Slitna lokaler men personalen var trevlig på CSK

Maja 0707, Malte 1002
Svar på tråden BB Kristianstad