Olika samhällsklasser
Har någon härinne en partner från en lägre samhällsklass? Hur fungerar det för er? Skapar det några problem?
Jag är högutbildad, har ett bra jobb, kommer från en medelsvensson-familj och har alltid varit skötsam. Killen ifråga har inte gått färdigt gymnasiet, inte haft något jobb innan utan har ett kriminellt förflutet. Han försöker nu skapa ett nytt liv för sig själv efter sitt uppbrott med det kriminella. Jobbar i en liten livsmedelsbutik, och han har inga ambitioner på att plugga någonsin. Han vill starta en egen butik i framtiden.
Mina vänner menar att det inte kan fungera när man är på så olika plan. Men jag känner att den vi är utåt, dvs med utbildning, jobb osv, det är bara en fasad. Och vi har olika fasader. Men hemma, bakom stängda dörrar där titlar inte betyder något, där är vi oss själva. Visst är vi fortfarande olika, men vi tycker mycket om varandra. Jag är galen i honom.
Har någon samma "problem"? Hur fungerar det för er? Finner ni ändå samtalsämnen att prata om, saker att göra tillsammans osv? Eller har mina vänner rätt, är detta för olika bakgrunder för att det ska fungera?
Jag vill bara kasta mig in i detta, låta känslorna styra och bara hänga med. Och sen får det gå som det går. Men är trots allt rädd att jag gör ett stort misstag.