• Miraklet09

feber stiger trots alvedon

39.8grader sisst o diare 2andra dag maken flera timma iväg affärs resa alla ber mig ta de lungt att barn få feber men den stiger trots alvedon, 2st alvedon inom 8h
    hon e slö men ändå sig själv mellanåt, kokvarm...

vad ska ja ta mej till

Isabelle
  • Svar på tråden feber stiger trots alvedon
  • EmmaRoSa

Ring 1177 sjukrådsupplysningen de vet bäst, men mycket vätska är a och o..

• tessan27

Har du barn ipren hemma?? Brukar funka bättre än alvedon.

Min dotter fick feberattacker ca 39-40 grader varanna vecka ett tag och alvedon hjälpte aldrig på henne. Men varvat med ipren så fick jag ner tempen lite i alla fall.

• Miraklet09
    EmmaRoSa skrev 2010-03-17 21:47:31 följande:
    Ring 1177 sjukrådsupplysningen de vet bäst, men mycket vätska är a och o..
    tack fö nr

just nu sover hon på mig..
    hon drack vatten o ammade innan
    Isabelle
  • Miraklet09
    tessan27 skrev 2010-03-17 21:50:14 följande:
    Har du barn ipren hemma?? Brukar funka bättre än alvedon. Min dotter fick feberattacker ca 39-40 grader varanna vecka ett tag och alvedon hjälpte aldrig på henne. Men varvat med ipren så fick jag ner tempen lite i alla fall.
    tack fö tipset visste ej man kunde ge iprem, hon e 6månader kan man ge de då
    Isabelle
  • tessan27

läs på FASS.se, för det vet jag inte... men sök sjukvård när hon är så liten. Ring 1177 så skickar dem säker dig vidare till läkare antingen jourcentral eller barnakuten.

• mage06

Mon erfarenhet är också att Ipren hjälper bättre... Du kan varva Alvedon och Ipren, varannan var fjärde timme tror jag att det är men FRÅGA SJUKVÅRDSUPPLYSNINGEN FÖRST!

Du kan sänka tempen så mycket som en grad med kalla, våta handdukar om tempen stiger för mycket & för snabbt. På det viset kan du undvika/häva eventuella feberkramper. Låt henne inte sova på dig, det blir för varmt. Av med kläderna på henne och svalt i rummet.

Feber i sig är inte farligt så ta det lugnt

Lycka till!

• mage06

Jaha, med diarée också skulle jag söka vård för att försäkra mig om att hon inte lider av vätskebrist. Kolla att hon kissar och hur ofta... Men som sagt, ring det som är proffs på detta och fråga!

• EmmaRoSa
    Miraklet09 skrev 2010-03-17 21:50:55 följande:
    tack fö nr just nu sover hon på mig.. hon drack vatten o ammade innan
    så lite så, hur gammal e hon? bra att du ammar men tänk på att hon kan bli mer varm av din kroppsvärme hon måste ha det svalt omkring sig..
  • Miraklet09
    EmmaRoSa skrev 2010-03-17 21:59:58 följande:
    så lite så, hur gammal e hon? bra att du ammar men tänk på att hon kan bli mer varm av din kroppsvärme hon måste ha det svalt omkring sig..
    jo jag tänkjte på det hur ja ska lösa det inatt, ja nattammar o har henne bredvid

ska ringa upplysningen nu tänkte jag
    mage06 skrev 2010-03-17 21:59:00 följande:
    Jaha, med diarée också skulle jag söka vård för att försäkra mig om att hon inte lider av vätskebrist. Kolla att hon kissar och hur ofta... Men som sagt, ring det som är proffs på detta och fråga!
    tack för ditt svar
    jag ska ringa dem nu tänkte jag, bara hoppas mobilen sammabetar med mig

tessan27 skrev 2010-03-17 21:54:57 följande:
    läs på FASS.se, för det vet jag inte... men sök sjukvård när hon är så liten. Ring 1177 så skickar dem säker dig vidare till läkare antingen jourcentral eller barnakuten.
    tack för tipset
    mage06 skrev 2010-03-17 21:55:36 följande:
    Mon erfarenhet är också att Ipren hjälper bättre... Du kan varva Alvedon och Ipren, varannan var fjärde timme tror jag att det är men FRÅGA SJUKVÅRDSUPPLYSNINGEN FÖRST!Du kan sänka tempen så mycket som en grad med kalla, våta handdukar om tempen stiger för mycket & för snabbt. På det viset kan du undvika/häva eventuella feberkramper. Låt henne inte sova på dig, det blir för varmt. Av med kläderna på henne och svalt i rummet.Feber i sig är inte farligt så ta det lugnt Lycka till!
    tack ska ringa fråga dem
    Isabelle
  • Miraklet09

MEN JAG FICK INTE RINGA DIT MITT NUMMER VAR INTE ANSLUTET TILL NÅGOT AV REGIONERNA SOM VAR ANSLUTET TILL SJUKRÅDGIVNINGEN (DE NUMMRET OVAN NI GAV) jönköpings kommun e inte anslutet dit nu VAD GÖR JAG NU DÅ?

Isabelle
  • Danitra
    Miraklet09 skrev 2010-03-17 22:24:40 följande:
    MEN JAG FICK INTE RINGA DIT MITT NUMMER VAR INTE ANSLUTET TILL NÅGOT AV REGIONERNA SOM VAR ANSLUTET TILL SJUKRÅDGIVNINGEN (DE NUMMRET OVAN NI GAV) jönköpings kommun e inte anslutet dit nu VAD GÖR JAG NU DÅ?
    Du ringer till din vårdcentral och blir därifrån kopplad till en jourcentral som är bemannad dygnet runt. Här är en lista på nummer:
  • Miraklet09

det kopplar ju bara till akutmotagningen här i länet :-s

Isabelle
  • Miraklet09

shit vet inte vart ja ska börja hur ja utrycka mig rätt vill bara ha råd hur ja ska göra, om man kan ge alvedon mera sen ja vill inte trycka upphur mkt spom helst

Isabelle
  • Danitra
    Miraklet09 skrev 2010-03-17 22:31:18 följande:
    shit vet inte vart ja ska börja hur ja utrycka mig rätt vill bara ha råd hur ja ska göra, om man kan ge alvedon mera sen ja vill inte trycka upphur mkt spom helst
    Ring till akutmottagningen. Det är alltid bättre att ringa en gång för mycket.
  • AnniPanni

Feber i sig är ju inte farligt men man ska ju försöka få ner tempen för att undvika tex feberkramper.

Min yngsta får lätt feberkramper så på henne kör vi alvedon OCH Ipren - det är det enda som funkar. Alvedon sänker bara temp max en grad, tillsammans med Ipren kan man få ner ner lite till.

Av med kläder, ge mycket vätska, vädra ur rummet lite osv

• Miraklet09
    AnniPanni skrev 2010-03-17 22:34:58 följande:
    Feber i sig är ju inte farligt men man ska ju försöka få ner tempen för att undvika tex feberkramper.Min yngsta får lätt feberkramper så på henne kör vi alvedon OCH Ipren - det är det enda som funkar. Alvedon sänker bara temp max en grad, tillsammans med Ipren kan man få ner ner lite till.Av med kläder, ge mycket vätska, vädra ur rummet lite osv
    tack för tipset
    Isabelle
Svar på tråden feber stiger trots alvedon