• Anonym (Vad hände?)

Kramp i magen, diarré hade käkat pulvermos

Jag har en fråga. Jag har misstänkt ett tag att jag kanske inte tål mjölk så bra för magen svullnar upp, den är gasig och jag har ofta diarré. Idag käkade jag pulvermos för första gången på en evighet. Strax efter maten fick jag extremt ont i magen, som kramp. Den spände, jag kunde inte gå upprätt, det gjorde ont när jag låg osv. Några timmar senare behövde jag gå på toaletten och det kom ur mig mängder med riktigt lös avföring. SOm vatten. Han bara bli klar så knep magen till igen och jag fick sätta mig så blev det på samma sätt igen. Efter 3 gånger mådde jag bra igen. Vad kan detta bero på? Kan det vara mjölk i pulvermoset eller blev jag matförgiftad? Men jag mådde inte dåligt.

• Svar på tråden Kramp i magen, diarré hade käkat pulvermos
  • Anonym (xx)

Låter som att kroppen inte ville ha med det du åt att göra iaf. Har du märkt tendenser tidigare att du inte skulle tåla mjölk så är det ju möjligt att det är mjölken. Alternativt matförgiftning som du säger. Läge att kolla upp hur det står till med mjölk-känsligheten på vc kanske?
    Jag blir för övrigt precis likadan när jag fått i mig sojamjölk. Tog ett par gånger innan jag gjorde kopplingen.

• Kaxelina

Ja det finns mjölk i pulvermos. Tror till och med att det står skummjälk som första ingrediens.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Anonym (pulvermos)

Jag läste en gång i en broschyr om laktosintolerans att pulvermos var det livsmedel som innehöll mest laktos. 

• Lindquist

Jag fick min laktosintolerans i vuxen ålder av en inflammation i tarmen orsakad av gluten. Fick även min celiaki diagnos 2023. Läkarna har sagt förut hela tiden det var IBS och massa idiotiska bortförklaringar. Laktosintolerans kan uppstå i vuxen ålder med om man har gått med en obehandlad och dold glutenintolerans som jag. Jag testade pulvermos det var ett rent helvete på toaletten. Det innehåller ju mjölkpulver. Så det var inget vidare. Sen ska man inte heller ta gurkmajonäs för det innehåller lök som är också inte så bra för dom me ibs. 

Svar på tråden Kramp i magen, diarré hade käkat pulvermos