• Anonym (undrande)

Vart köper man massageolja?

Jag tänkte ge min sambo en helkväll med god mat och en skön massage efteråt. Men var någonstans kan man köpa massageolja? När jag söker på det så poppar det upp massa sexshopar online, men det tar ju för lång tid, jag vill ha oljan innan helgen. Så i vilka affärer kan jag köpa massageolja?
    Kicks? åhlens? HM? Jag känner mig rätt vilsen..

• Svar på tråden Vart köper man massageolja?
  • zigzig

Vi köpte en i Body Shop, när vi bodde i Sverige. Det är visserligen några år sen men de kanske har massage olja fortfarande.

• sjöberg75

Vet att Coop har intimprodukter fr RFSU men olja är jag osäker på.
    Varför inte köpa vanlig enkel babyolja?? Då slipper man "må illa" av alla dessa olika lukter.

• Jewel 07

Det finns massageoljor inom RFSU:s sortiment på apotek, både med o utan doft. Finns även en värmande massageolja från ACO som oxå säljs på apotek.

• Anonym (undrande)
    sjöberg75 skrev 2010-03-18 07:13:21 följande:
    Vet att Coop har intimprodukter fr RFSU men olja är jag osäker på. Varför inte köpa vanlig enkel babyolja?? Då slipper man "må illa" av alla dessa olika lukter.
    Fast babyolja har ju inte riktigt samma konsistens..
    Men hittade, som även någon skriver här över, att apeteket har en värmande, luktfri massageolja!
  • Anonym (Urinvägsinfektio)

Babyolja är kanonbra när man ska leka de det där lilla extra, men jag har även en negativ sida av babyoljan.

Nästintill varje gång åker jag på urinvägsinfektion som kräver närmare 2-3 behandlingar innan jag blir av med den.

Läkarna säger att det kan vara att jag är extra känslig men jag är inte så säker på det. Jag brukar även använda Pjur original och aldrig någonsin att jag fått samma problem med den.

Effekten av både babyolja och pjur är bra glid men tror nog att pjur går snäppet längre då det är drygare.

Oavsett vad du väljer kan jag bara säga lycka till :)

• rex92

solrosolja funkar bra att massera med, den blir varm och go i händerna också

• Anonym (Extra Virgine)

Olivolja är riktigt bra. Den lite peppriga sorten - extra virgine - gör att man blir lite het i skinnet också ;)

• berth

Håller med att Oliv olja är bra. bra glid hela tiden.
    Har provat Baby Oil köpt på Willys.
    Även Massageolja köpt på Åhlens var bra, men föredrar Baby Oil

Svar på tråden Vart köper man massageolja?