Aktiv dödshjälp, vad tycker du?
Vad tycker du, ska man ha rätt att själv bestämma när man vill dö? (vid sjukdom,sk aktiv dödshjälp) O vem ska utföra det isåfall?
Vad tycker du, ska man ha rätt att själv bestämma när man vill dö? (vid sjukdom,sk aktiv dödshjälp) O vem ska utföra det isåfall?
Självklart ska det finnas! Ang det fallet som idag är i aftonbladet... Fy f*n vilken mardröm att leva så!!
absolut...de ska finnas..
Eftersom jag är en av dem som antagligen skulle tvingas utföra det - nej tack.
Efter att ha sett mina föräldrar dö samma år i obotlig cancer så är jag för. Så in i helvete för.
Jag hade kunnat ge de något själv för att de skulle slippa lida o bara ligga där o vänta på döden! Det är inte humant.
Det måste kännas hemskt att göra det.....
hemskt för densom lider och o inte vill leva oxå.
vart ska man sätta gränsen för vad som är godtagbar sjukdom ossåvidare.....?
Jag är för... Har själv sätt folk lida i långdragna obotliga sjukdomar. (cancer i långt skridet stadium då det bara var palliativ vård) Hade dom fått bestämma själva innan de blev för dåliga så hade avskedet blivit finare för alla. Dom kanske hade hunnit förbereda sej,säja hejdå,vara lite fina,nyduschade. Men jag förstår absolut det moraliska dilemmat för vårdpersonalen. Jag skulle inte heller vilja avsluta ett människo-liv trots att man vet att personen välkomnar det!
Jag är för
Jag är helt klart för.