• Elsans

Tikei mineralsmink, vad tycker du?

Jag har just beställt prover på foundation, concealer och primer. Vad tycker ni som har provat? bra? dåligt? Har den SPF?

Jag har tidigare provat i.d som är bra men svindyrt, everydayminerals som jag fick en allergisk reaktion av och HHcosmetics som jag inte hittade en bra färg i så nu hoppas jag på Tikei.

• Svar på tråden Tikei mineralsmink, vad tycker du?
  • Hallonmopeden

Jag använder Tikei och är jättenöjd. Har tidigare använt id och Youngblood. Inte lika bra och mycket dyrare! Jag tycker Tikei har bra färger att välja på och att det är bra för min torra hy. Och så är det ju billigt!! Och bra för huden {#lang_emotions_smile}

• Elsans

Det låter ju jättebra! Jag beställde alla nr 0 och nr 1 förutom de kalla så jag hoppas att jag hittar en som passar. tack för svar! Vet du om de har spf?

• Hallonmopeden

"Både zinkoxid och titandioxid, som används i de flesta mineralsminkprodukter, är naturliga solskyddsmedel" Så står det på hemsidan. Själv använder jag Cool 2 och rouge Romantic. Har testat Youth men den är lite väl ljus.

• Sagalin

Jag är jättenöjd.
    Använder dagligen den gröna concealern, foundation, rouge och ögonskugga därifrån.
    Ögonskuggorna har jag än så länge bara små provburkar men när de tar slut så blir det en större burk.
    Snabb leverans och när jag har beställt både prover och köpt de riktiga burkarna har jag fått gratisprover med, sånt gillas!

• Sagalin
    helene306 skrev 2010-03-19 11:37:19 följande:
    Jag har beställt prover för 10:- st från Tikei i 2 omgångar och jag är jättenöjd! Nu sist beställde jag fler prover och hällde över i en större burk.
    Smart!
  • Bedan

Jag är mycket nöjd med Tikei och utgår infrån informationen på hemsidan att den ger SPF. Jag köpte färg P0, P1 och P2 så har jag hela årets färgskiftningar täckta :D Primern är superbra!
    I.D. minerals ger mig allergi! Jag har bara testat dessa två av mineralpudermärken.

Svar på tråden Tikei mineralsmink, vad tycker du?