• 123ABC

Ni som fått missed abortion

Ni som fått missed abortion... hur lång tid tog det innan ni börja blöda utan tabletter eller skrapning?

Hur länge blödde ni?

Och hur lång tid tog det innan mensen (ägglossningen) kom tillbaka?

Och sista frågan hur lång tid tog det innan ni plussade igen?

• Svar på tråden Ni som fått missed abortion
  • Anonym

I v13 fick jag konstaterad ma, fostret dog troligen i v6-7. Fick idiotiskt nog vänta två veckor och komma på ny undersökning (förstår idag inte hur jag gick med på det...). Men fostret var fortfarande dött..  Gyn skulle skicka in remiss för skrapning men det kunde ta ett par veckor.. Som "tur" var började jag ändå blöda lite (som en lättare mens) ett par dagar senare och var in på gynakuten. Då de misstänkte mola (vilket första gyn inte ens yppade) fick jag tid för skrapning två dagar efter. Men allt kom ut natten innan -kändes som en miniförlossning, gjorde ont och hade sammandragningar, När allt var ute så slutade det blöda.
    Det tog alltså från fostret dött till det kom ut av sig självt nästan 8-9 veckor.
    Behöver jag säga att jag kände mig grymt lurad av min egen kropp?!

På grund av att det var en (lättare variant av) mola fick jag grav. förbud i 6 månader. Fuskade lite och försökte vid äl när det hade gått 5,5 månader och blev gravid direkt (och då gick det vägen).

Mensen kom tillbaka inom en månad från skrapning.

Har du själv ma? Beklagar i sådana fall. Jag skulle starkt rekommendera att du blev skrapad! Tabletter har jag ingen erfarenhet av, men då blöder man ju ut det.

Lycka till!

• Kaxelina

När jag fick MA så konstaterades det i vecka 13. Jag blödde som med mens. Var på undersökning och dom konstaterade att fostret dog i vecka 7-8. Fick åka hem från undersökningen och skulle åter dagen efter åka in på skrapning. Hade första tiden men på kvällen/natten fick jag jätteont och hade precis som när jag skulle föda med sammandragningar och sånt. Gick på toa och då kom allt ut. Sen blödde jag så mycket att jag var tvungen att åka till akuten eftersom jag har blödarsjuka. Dom tänkte först att jag skulle vänta på min operationstid dagen efter men jag hade såna värkar att dom fick ringa in gynläkaren och blev skrapad mitt i natten.

Det var tur det för hälften av blodet rann aldrig ut utan stannade kvar inne i livmodern. Normalt sett så får man ju fara hem samma dag men eftersom jag förlorade så mycket blod blev jag kvar på sjukhuset i fyra dagar och fick fyra påsar med blod.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Anonym (v 11)

Jag fick bekräftat i v 11 att fostret hade slutat utvecklas i v 6 och jag fick tid för "igångsättning" redan dagen efter med hjälp av tabletter. Fick vara på sjukhuset och fick smärtstillande hela tiden vilket var skönt. Blödde en hel del i början men det la sig ganska fort om jag nu inte minns helt fel... 5 årsedan nu.

Om du har ett ma vill jag också beklaga Fy vad lurad och besviken man känner sig Jag blev dock gravid 1 månad senare och resultatet är en idag 4-årig dotter

• 123ABC

Jag var på vul i fredags för en vecka sen, enligt sista mens skulle jag vara i v 8+3 men enligt läkaren var jag i v 5+6 fick en tid nästa onsdag får allså vänta lite mer än 1 och 1/2 vecka...

• Anonym (MA)

Hur lång tid tog det innan ni börja blöda utan tabletter eller skrapning?
    Blödde inte en droppe förrän efter två omgångar Cytotec.

Hur länge blödde ni?
    2,5 vecka

Och hur lång tid tog det innan mensen (ägglossningen) kom tillbaka?
    6,5 vecka innan mensen kom,äl som vanligt månaden därpå.

Och sista frågan hur lång tid tog det innan ni plussade igen?
    Ytterligare 14 försök,slutade i tidigt m.f. Har svårt att bli gravid och får alltid m.f...

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag fick konstaterat MA när jag var i vecka 19, de hade slutat leva i vecka 17, jag började inte blöda eller få ont utan tabletter, fick medicinsk hjälp för att kunna föda ut dom i v20, detta var för 2½ vecka sedan så jag väntar nu på att sluta blöda, så jag kan få min mens och sedan komma igång, så vi kan försöka igen...

• slapparen

Fick MA  i vecka 13 (liten dött cirka vecka 9). Jag blödde inte en droppe....!

Fick tid för skrapning efter  6 dagar... det var skönt när det var över.

Skrapades förra onsdagen...

• bebiisN

jag var gravid i 10e veckan då jag fick åka in akut av såna smärtor.. där fick jag veta att mitt barn dött i vecka 8. det här var en fredag, på fredagen efter så fick jag göra medicinsk abort. jag blödde i ungefär två veckor efteråt. aborten gjorde jag den 11e juni och nu den 16e juli fick jag tillbaka mensen igen.. väntar nu på att förhoppningsvis plussa igen den här månaden. jag håller verkligen tummarna för er andra också!

• Caroline10

Jag var i vecka12 när jag började småblöda. Åkte till Gyn och fick reda på att fostret dött i vecka 6-7.
    Natten efter började jag blöda ordentligt + fruktansvärda smärtor.
    Sedan hade jag mensliknande blöningar i ca 3 veckor och därefter småblödningar ett par veckor.. väldigt långdraget :(
    Nu, 4 månader senare har jag plussat igen, men tyvärr känns graviditeten likadan som sist dvs. inga symptom, så jag ska på VUL på måndag. Bara att hålla tummarna.

• Anonym

Hejsan! Jag har en fråga till alla er som fått MA.  Märktes det på något sätt eller var det av en ren slump det upptäcktes? Ni som fick det konstaterat tidigt, märkte ni att något var knasigt och begärde UL eller hur gick det till?

Många här har fått det knstaterat kring v 13, jag är i v 12 nu och känner mig lite orolig. Men nästa undersökning är ju först RUL vid v 17..

Svar på tråden Ni som fått missed abortion