• vårwilmer08

tips för förhållandet

Hej!Vi har en tvååring och en nyfödd och jag känner att det inte finns någon tid alls över för äktenskapet.Jag vet att man får ställa det lite åt sidan just nu och att det blir bättre när barnen blir lite större men jag vill ändå ha lite tips på hur man kan vårda relationen mellan föräldrarna,små vardagstips helt enkelt.Känns mer som att vi driver ett företag just nu och det känns som att man bara går runt och småtjaffsar hela tiden för att man är så trött och inte har nått tålamod kvar!
    Har ingen möjlighet att åka bort,då jag dels tycker det är för tidigt att lämna bort lillen och så är ekonomin inte den bästa just nu!
    Vill inte att vi ska vakna upp efter några år och inte ha en aning om vem den personen är som man en gång gifte sig med!Våra barn är ju värda kärleksfulla och lyckliga föräldrar!

• Svar på tråden tips för förhållandet
  • Nyfiken gul

tips i vardagen är ju att dels underlätta för varandra i det vardagliga. hjälps åt med allt som måste göras hemmavid. allt är inte ditt jobb bara för att du är hemma - punkt och slut!  Han bor också där och ska självklart göra sin del av hushållssysslorna.
    Och det kan även vara på sin plats att faktiskt göra saker av kärleks skull.. just pga att man älskar varandra. även om det har att göra med vardagens sysslor... om han blir på gott humör av en nystruken skjorta ja låt honom få den skjortan då... eller om han vill frivilligt tömma diskmaskinen för att göra dig glad så låt honom göra det ... (ja du fattar... )

och glöm inte bort att vi lever i dataåldern... skicka sms, maila, skriv små lappar. Berätta för varandra vad ni tänker och tycker och små söta ord. Behöver inte vara en hel novell utan bara små korta tankar om dagen och livet. Ring och tala om att du o barnen saknar honom...

i övrigt gäller det att ha tid och lära sig prioritera o ta alla tillfällen i akt.. inför en stunds vuxentid varje dag på schemat. det får aldrig glömmas bort att ni är man och hustru OCKSÅ.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • vårwilmer08

tack för ditt svar!Vi delar på allt härhemma och många gånger så gör min man mer än vad jag gör vad gäller städ,tvätt,ta hand om barnen osv så den biten är inga problem(tack och lov;)
    ska absolut börja skriva små medd till honom-jättebra ide med små lappar.Vuxentid ska oxå införas på schemat.Man blir lite hemmablind efter ett tag och glömmer hur enkelt det egentligen är att göra varandra glada och behålla lite romantik

• Nyfiken gul

glöm inte heller att vuxentid inte måste vara krångligt...

sitt ner tillsammans och titta på Rapport varje kväll... dela en kopp te tillsammans när barnen somnat.. sitt och prata samtidigt som du ammar (om du nu gör det.. )
    eller ta tillfället i akt att få lite vuxentid om ni hjälps åt med sysslorna i hemmet. gör sysslorna tillsammans och ta chansen att få vara vuxna även om det bara är för 3 minuters snabbvikning av tvätthögen...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • NovasM

Jag älskar att försöka överraska min man med små saker för att påminna honom om hur mycket jag tycker om honom, och hur bra vår relation kan vara när vi inte är sura och trötta hela tiden:) Ibland överraskar jag honom med en bukett rosor, jag har köpt hem hans favoritgodis eller favoritöl, jag överraskar honom med en trerättersmiddag, jag har köpt sexiga underkläder, jag har klätt upp mig. Små saker för att hålla igång glöden så gott det går:)

• sofiaolivia

En stor kram bakifrån när han diskar eller en klapp på rumpan ibland... Jag tycker iaf att det är rätt mysigt/gulligt när min sambo gör det... Diska tillsammans, du diskar han torkar och tvärtom... Och viktigast av allt tycker jag är att kunna skratta tillsammans.. Skratta när diskberget tar över hela diskbänken mm :P

Svar på tråden tips för förhållandet