• Anonym (sussie)

Seborré...

Har seborré och får tidvis mycket utslag i ansiktet, främst i pannan, vid ögonbrynen och vid sidan av näsan. Mår så dåligt över detta att jag äter antidepp... Använder Selsun schampo, men ska man behöva göra det för alltid?! Det lindrar bara tillfälligt. Har varit på vc och fått remiss till hudläkaren, men när det var dags att bege sig dit vad jag för tillfället bra i huden och då kunde de inte undersöka mig. Jag får inte komma in akut, utan det bokade datumet måste sammanfalla med mina utslag för att jag ska få hjälp. Jag står snart inte ut... Är det någon annan som har seborré/har haft seborré? Snälla, säg att dte finns något som tar bort den här skiten...

• Svar på tråden Seborré...
  • Anonym

Hej,

Jag har också sebboroiskt eksem i ansiktet och behandlar det sen många år tillbaka med Essex kräm med 3% svavel i. Den har jag fått på recept och den fungerar väldigt bra. Från det att jag börjar behandla med den så tar det knappt en vecka för utslagen eller eksemen att försvinna. Har också sett på div sidor på nätet, exempelvis www.internetmedicin.se, att man kan behandla med daktacort som är en receptfri salva som finns på apoteket. Det har jag dock inte provat själv.

Ge inte upp!

• Anonym (sussie)

Tack för tipsen!
    Har hört att det finns en medicin man kan knapra en begränsad tid som tar bort
    eksemen för alltid, dvs den dödar svampen i huden. Vet ej om detta stämmer...

• Emil b

Hej, hur har det gått för trådstartaren? Jag lider också av seborre i ansiktet runt näsan och på pannan. Har själv behandlat mina exem med dactacort sen ett år tillbaka, och den fungerade bra till en början, men den hjälper knappt längre. Så har skaffat mig Essex kräm med 5% svavel och använt den i några dagar men märker knappt någon förbättring ännu. Till dig som skrev om Essex kräm med svavel, har du någon variant med även kortison i eller använder du den utan?

• Boxmeer

Hej Sussie ich alla andra som har problem med seborree i ansiktet eller på andra ställen på kroppen.
    ARGAN KERNEL OIL (ARGANOLJA) hjälper att återställa det yttre skicktet av din hy. Den ser till att eliminera hudsvampens attacker och därmed förebygga eksem på ansiktshyn.
    ARGAN OLJA finns i BARNÄNGENS  DUSCHGELE SOM HETER MONOI OLJA DUSCHGEL  SNÄLL MOT HUDEN. Ni kan se på baksidan av flaskan vid innehållsdeklarationen att den innehåller bl.a. Argan Kernel Oil. Priset för gellen är max 20 kronor. Jag duschar mig på kvällen. Låter ljummet till varmt vatten rinna över hela mig tvålar/krämar därefter in hela min kropp inklusive naturligtvis ansiktet. Framförallt de typiska seborree eksem  ställen bakom örat, skägget, ögonbryn, näsvingar, pannan och låter sitta det i mellan 15 till 20 minter och spolar därefter av hela mig noga med ljummet till varmt vatten och avslutar med kallt vatten och torkar av kroppen och ansiktet noga. Smörja INTE i ansiktet  med någon kräm varken kortison eller något annat! Redan efter 2 veckor kommer ni att märka en klar förbättring. Huden blir ren, mjuk, len och eksemet blir mindre och mindre. Arganolja hjälper även bra mot lättare acne. Läs allt som går att läsa om arganolja på internet.
    Skall försöka skicka med 2 bilder på flaskan. Lyckas jag inte här så skickar jag de i nästa inlägg.

M.v.h. från Martin Joosten
    Mitt telefonnummer: 0728608459

• Boxmeer

Här kommer de 2 lovade bilderna på flaskan från BARNÄNGEN som innehåller ARGANOLJA (ARGAN KERNEL OIL) MONOI OLJA DUSCHGEL  SNÄLL MOT HUDEN

• Yuppyupp

Jag har också seborrè och ja, nästan alla i min familj. Det är ärftligtb och både jag, min syster och min pappa har. Tyvärr har jag inga roliga eller upplyftande ord. Du kommer behöva använda selsun föralltid. Min seborré försvann under graviditeten, båda gångerna, när jag är utomlands har jag aldrig problem. Under vintrarna i Sverige är ansiktet dock alltid extremt drabbat. Selsun fungerar relativt bra men i ansiktet upplever jag ren kallpressad kokosolja som bättre. Det är naturligt och dessutom antiinflammatorisk. testa!

Svar på tråden Seborré...