• Gumlan

nässelutslag??

nån som vet något om det?? som har det... haft det. Jag har fått nått skumt och läste lite på internet och det låter som det kan va det... så jag tänkte kolla om någon haft det och vet hur det är? Mer realistiskt än att läsa sånt frågar doktorn grejer skrivit.

• Svar på tråden nässelutslag??
  • Solen2

Nässelutslag KAN vara livsfarligt. Det är en allergiski reaktion på ngn slaga läkemedel eller mat. Om du inte känner dig bättre så MÅSTE du åka till akuten. Man får svullnad över ansiktet, armarna. Det KAN bli svårare att andas. Jag har haft det 2 gånger när jag var ung. I båda fallen fick jag medicin intravenöst och det hjälpte.

Ta hand om dig!

• Gumlan

Det sitter inte i ansiktet och på armarna så det är nog ingen fara :) läste att man kan ha det överallt... och att det kan vara en alergisk reaktion och att en ganska vanlig alergi när de har med nässelutslag att göra är sperma... och det ska väll isåfall vara det jag är alergisk mot ;) ingen risk att de ska bli svårt att andas när dom sitter där.

hoppas på fler svar!

• Upptagen

Jag har fått nässelutslag, antagligen som en reaktion på för mycket citron (körde en dunderkur när jag var förkyld..). Jag fick STORA ( endel en DM stora) röda utslag över hela kroppen som kliade som attan, hela tiden! Dessutom svullnade underläppen upp ordentligt. Klådan höll på att ta knäcken på mig och tillslut kontaktade jag läkare som konstaterade en allergisk reaktion på något (vet ej med säkerhet vad det var än..) och fick kortison och allergitabletter.

• Gumlan

låter som det jag har... fast jag har bara på insidan av låren och upp mellan benen typ :( kliar nått förbannat! fast nu är det nästan borta, hållt på så ett tag, kommer och går...

• Solen2

2Gumlan: Hur kan du vara allergisk mot din mans sperma om du är gravid med hjälp av ?HANS? sperma? Är det 1:a gången som du har en sån reaktion?

• lillstrumpaa

Vill inte skrämmas men kan det inte vara så att du kanske har fått bältros?

Nässelutslag kan man ju få av nästintill allt så att det skulle vara din killes sperma låter väldigt otroligt för då hade du garanterat märkt av det tidigare..

• Gumlan

all alergi är ju inte så farlig... finns ju dom som är alergiska mot äpplen typ men ändå kan äta ett halvt och bara få lite klåda och sveda i munnen :) nä, de e inte första gången, men jag har alltid tagit för givet att det är svamp innan...

och bältros är?? :-/
    Har haft lite problem till och från länge... men allergier är ju inget man behöver födas med, så det kan ju faktiskt bara uppkomma. Dom ggr jag haft dessa problem är efter att vi haft sex oftast och jag inte duschat av mig direkt. Sen läste jag att man kan få det av det, så ja tänkte de kanke hade ett samband.

• wozzgirl

Jag lider av kronisk nässelfeberallergi (som det så vackert heter..) men har sluppit besvären nu, jag tror det är närmare 10 år sedan som jag åt medicin mot det.
    De kan dyka upp var som helst på kroppen o ser ut som om man bränt sig på nässlor. De kliar nåt så otroligt. Kortisonsalva hjälper. (Men då måste du komma ihåg att inte vara ute i solen för då får du fläckar som inte går bort...)

Jag läste nånstans en lista över saker som framkallar de här utslagen..
    det var bla en viss sorts penicillin, tomater, jordgubbar...
    Men jag äter tomater o jordgubbar (inte penicillin dock..) nuförtiden utan nå problem.

Så vitt jag förstått så vet man inte så mkt om den här "sjukdomen"...

Svar på tråden nässelutslag??