Hajjar inte vilken barnvagn man ska välja...
Barnvagnsdjungeln är helt hopplös.
Vilken barnvagn ska man välja? Tre eller fyra hjul?
Combi eller ligg? Rörliga eller fast hjul?
För många val helt enkelt...
http://www.mammaglad.com/blogg
Barnvagnsdjungeln är helt hopplös.
Vilken barnvagn ska man välja? Tre eller fyra hjul?
Combi eller ligg? Rörliga eller fast hjul?
För många val helt enkelt...
http://www.mammaglad.com/blogg
Det beror ju på vad du har för behov, var du bor och vad du är villig att betala.
Personligen valde jag 4 hjul för stabiliteten. Sen är det ju lite så att ju mindre hjul, ju mer svårkörd. "Hippa" märken kostar er än dom smakar skulle jag tro. En bra vagn tycker jag är Emmaljunga! Skulle jag skaffa fler barn så absolut en Emmaljunga, combi, så man har både ligg och sitt på en gång.
Men, om man exempelvis bor i hus med små utrymmen får manju kolla på annat.
Lycka till!!
Vi har haft en Brio Duo och var jättenöjda med den!
Visst är det en djungel. Men här kommer några tips.
Hjulen, vilka passar bäst till er miljö?
Bor ni i city där det kanske inte kommer så mycket snö normalt, så passar kanske rörliga punkteringsfria däck bäst.
Landet med mycket snö eller skogsvägar = stora fasta lufthjul.
Kan den lätt få plats i bilen, lätt att montera ner och upp?
Vikt på vagnen, för det är skillnad på 18kg vs 9kg
Tänk på att bebisen ska ligga kanske första 4 månaderna, sedan kunna sitta och även fortsatt kunna fällas ner till liggläge.
Handlar du ofta och behöver ha varukorgen lättåtkomlig?
Och det viktigaste, vilken tycker du känns bäst att köra?
Åk och kläm på vagnar, provkör dem i butiken och be personal visa hur man fäller ihop vagnen och övriga funktioner. Skriv ner vilka du gillar mest, och gå hem och googla
Har nyligen flyttat ut på landet och fick köpa en barnvagn till, en begagnad. Den ena vagen jag har passar jättebra inne i stan och när man ska handla, det är en Emmaljunga nitro city som vi köpte en mjuklift till som sonen både låg och satt i dom första månaderna, nu har vi gjort om liften till åkpåse och kommer att ta bort den helt sen i sommar när det är varmt. Den gick på ca 7000 om man nu är intresserad av priset. Det går ju att få tag i bra mycket billigare vagnar, både nya och begagnade och själkvklart finns det ju mycket dyrare också. Mamma tyckte att jag valde en jäääättedyr vagn, men det är ganska normalt i pris för en emmaljunga eller de vanligaste vagnarna, skulle jag säga. >Den har punkteringsfria däck. den vagnen är som sagt jättebra i stan med små svängbara hjul fram, man kör den lätt med en hand och den är ganska lätt eftersom den är av aluminium.
När vi som sagt flyttade ut på landet så var ju å andra sidan inte Emmaljungan optimal. Den är inge vidare att köra i snö om man säger så....En begagnad vagn av märket Tako (har adrig sett innan eller efter) inköptes för en tusenlapp. Den har stora, fasta och pumpade däck som lätt tar sig fram i djup snö. Varukorgen är bra mycket större än på emmaljungan och barnet sitter högre upp. Vet inte vad den kostade från början men emmaljungan känns som den är av lite bättre kvalitée.
Vilken typ av vagn man ska ha hAndla0r väl om vad man är beredd att betala och vart man ska ha den. Dock måste jag säga att i vissa fall får man verkligen vad man betalar för.
Men visst är det otroligt jobbigt när det finns FÖR mycket att välja på! Säger som ovanstående att det beror på vad du är ute efter.
Vi bestämde oss först och främst för att vi skulle ha en kombivagn. Så att när lillen blivit så pass stor att h*n vill sitta och kika utåt är det bara att jätteenkelt plocka ut liggdelen.
Sen tänkte vi även på att vi bor uppåt i landet där det varje vinter är massvis med snö, så då valde vi en vagn med ganska stora och rejäla hjul :)
Så för oss blev det en Cresent Classic. Helt perfekt och snygg. Inte alls tung men samtidigt väldigt stabil. Vi är verkligen helnöjda.
Ligger på 5999 kr på dom flesta sidor men vi bäställde våran genom kopbarnvagn.se där dom nu har rabatt på just den.
Så vi fick en helt ny barnvagn, regnskydd och frakt för endast 4500 kr.
Kika in där tycker ja :)
Enkelt, man tar en vagn som inte kostar skjortan och som man tycker är bra att köra, det BEHÖVER inte vara märkesvagnar Vi köpte vår på Ullared och den är helt underbar, en duo vagn. :) 1800 spänn! DEAL
Lycka till
En som du tycker är fin,verkar bra och har fått bra i testerna är mitt tips..Det finns ingen BÄSTA barnvagn som får bäst i test på allt o som alla älskar o tycker bra om..
Gå på magkänslan du så ska du se att det blir bra...
tack för alla inlägg.
Jag har barn sen innan men det är en herrans massa år sen jag höll på med det här.
Då när det begav sig skulle man inte ha en combivagn. De vägde för mycket och var för otympliga.
Idag verkar det som alla vagnar är combivagnar - dvs man får med både ligg och sittdel.
Vi bor i förorten men jag kommer vistas mycket i stan.
Nån sa att det är supersvårt att åka rulltrappa med en vagn med tre hjul.
Nån annan sa att Urban Junglevagnar är bäst, men att när barnet börjar sitta så sitter det framåtvänt och det skulle inte vara bra.
Jag vill minnas att barnet är helt ointresserat av att glo på mamma eller pappa, utan oftast satt svängd bakåt för att kika vad som hände bakom suffletten.
Nån sa även att sulkyvagnar numer är från 6 månader och uppåt och det borde väl styrka tesen att barn inte blir socialt oförmögna bara för att de sitter framåt...
Äh. Vad vet jag?