• ChristiansFru

Hur stora är era 6 månaders? klädstorlek/vikt/längd?

hej!

skulle vara kul o jämföra lite.

vad har era 6 månaders för klädstorlek?
    vikt?
    längd?

min dotter har storlek 74 men vissa märken verkar vara för små snart, Lindex tex. Upplever andra det så? att lindex har små storlekar? känns som jag måste byta till 80cm snart (iaf lindex). Ska 6 månaders ha 80cm?! är det inte för 9-12 månader?

min 6 månaders väger 8830 och är 70,3cm lång. :)

• Svar på tråden Hur stora är era 6 månaders? klädstorlek/vikt/längd?
  • malin jn

Ellen var 7130 gram och 65 cm lång på sin 6månaders kontroll för ungefär 1 månad sen. Hon har fortfaramde vissa plagg i storlek 68 med vi kör med 74 nu...

Ellen har aldrig följt storlekarna kontra månader... hon hade 56 när hon var fyra månader... och vissa 62 när hon var 6...

• missteddy

hon är ganska stor tjej min dotter väger 7890 och är 70 lång och då är hon 8 månader och hon har vissa plagg 68 och de flesta 74a

• ChristiansFru

oj..så min tös verkar vara stor för sin ålder? hon var 6 mån och några dagar på kontrollen.

• SiCaBoo

min son är 5 månader och 2 veckor nu, och drar redan storlek 74.. Vid 5månaderskollen vägde han drygt 7,8kg och var 68 cm lång.

Vill hellre att han har kläder han kan röra sig i än tajta. Men nu sitter 74 som ett smäck så, ja.. får se vad BVC:s våg och längdmätare säger om 2 veckor!

• nystan1

Freja är snart 7 månader, men på 6-månadskontrollen (som vi var på 11 dagar innan 6-mån.dagen) vägde hon 9270 g och var 71 cm lång.

Hon har mest stl. 74, men även en del 80. En del byxor kan hon fortfarande ha 68 på.

Tycker precis som du att Lindex kläder är små, främst bodysarna som är jättekorta på längden. Även H&Ms barnkläder är aningens tighta. Men får vika upp ärmarna på allt.
    Tycker Kappahl har bra kläder, räknar deras storlekar som "normala".

Min tjej är också en storis =)

• ELLEoClara

Min tjej vägde 8690g och var 66cm lång, använde mest kläder i st 68.

• Igelkotten

Min första tjej drog storlek 68 vid 6 månaders ålder men min yngsta dotter som nu är 7 veckor gammal har redan storlek 62!
    {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_tongue_out}
    Så alla barn är olika!

• Mookie

Min dotter vägde drygt 9 kg och var 69 cm vid 6-månaders kontrollen. Hon är nu 7 månader och har storlek 80-86, så jag tror inte man ska hänga upp sig för mycket på vid hur många månader man "ska" ha en viss storlek!{#lang_emotions_smile}

• TAN

Min pojk är 6,5 månader nu men på sexmånaderkontrollen vägde han 8,3 kg och var 70,5 cm lång...i klädväg brukar vi ha 62/68... men mest 68... iaf på body.. byxor enbart i 62...

Svar på tråden Hur stora är era 6 månaders? klädstorlek/vikt/längd?