• Saltet

Bebis och undulat?

Hej! Funderar på att skaffa undulat... men håller även på att försöka bli gravid och så har jag en väninna som sa till mig att om jag ska skaffa bebis är det inte bra att ha småfåglar i huset!
    Finns det någon som vet hur pass detta stämmer. Kan tänka mig att det skulle ha med bakterier och så, men jag har inte hört något om det förrut!

Tacksam för svar

• Svar på tråden Bebis och undulat?
  • sheeba

Hon tänkte kanske på att de kan göra mycket oväsen?
    För det kan de

Själv kommer jag aldrig skaffa mig en fågel igen, de strör runtsina fröer och fjädrar överallt.
    Sedan så blev jag sjuk pga våra fåglar vi hade när jag var liten.

• rödtopp

det enda jag vet är att en del anser att undulater är allergiframkallande!!
    pga av allt smådun!
    men å andra sidan så är det så mycke som ska vara allergiframkallande katter , hundar , hästar etc
    Jag tycker att du ska skaffa din undulat
    jag hade undulat när jag va liten och även nu när min minsta föddes. ingen allergi hos nån
    lycka till!!

• Ankissen

Jag är uppvuxen med tre undulater. Har aldrig varit allergisk. Och om de låter mycket går det ju att hänga en filt över dem. Tror dock de är lyckligast som par.

• Lacrima

Unulater är ju bäst att hålla i par. Ensamma är de inte speciellt lyckliga.
    Jag är uppväxt med undulater och visst kan de kvittra och ha sig, men som någon här ovaför skriver, då är det bara att lägga något mörkt över, om man störs av det.
    Visst, det dammar en del om dem, småfjädrar och frön som sprätter i väg. Men så länge man inte har dem i sovrummet så brukar det ju inte vara några problem.

Svar på tråden Bebis och undulat?