• Anonym (nybörjare)

Glidmedel

Jag tänkte köpa glidmedel för första gången i mitt liv, att ha till när sambon smeker mig tänkte jag..
    Någon som har några tips?
    Ska det inte finnas något glidmedel som ökar "pulsen" där nere?

som sagt.. kan ingenting..

Vart hittar man det? vad kostar det? osv..

• Svar på tråden Glidmedel
  • Anonym

Apoteken har lite olika sorter. RFSU vanligt vattenbaserat, ett hettande och ett kylande. Min favorit är naturell och kylande.

Har även testat "sparkling" som är en variant av kylande och riktigt cool. Finns på nätet och i sexshoppar.

• Anonym

Jag har provat flera sorter men gillar Aco vårdande glidmedel bäst. bra glid och länge :)

• The Little One

Jag har ett som är billigt 200ml för bara 79!! waterglide heter det och finns i olika dofter :) funkar kanon bra

• Anonym

finns massor. med och utan smak och värmande eller ej. gillar dock själv när det är lite smak och lukt på det blir extra erotiskt. finns många ställen att köpa på men kan rekommendera dessa då de har många billiga..

http://www.box2you.se/index.php?cPath=47

• Lis Alm

www.lustjakt.se har massor av olika glidmedel med bra förklaringar på varje.

Det finns exempelvis en två pack där en är kylande och en värmande. Då har man det ena på mannen och det andra på kvinnan. När man då har samlag, så får man en annorlunda upplevelse - för båda.

Ett vattenbaserat glid ger inte så långvarigt glid, upplevs ofta strävt efter en stund.
    Ett silikonbaserat glid ger långvarigt glid.
    Vissa gillar glid som är smaksatta och som har doft.

Hoppas att du hittar något som du gillar!

• figurehead

Undvik "Klick" iaf då jag upplever att det har en klibbande effekt efter en stunds användning.

• Anonym
    figurehead skrev 2010-04-05 19:24:17 följande:
    Undvik "Klick" iaf då jag upplever att det har en klibbande effekt efter en stunds användning.
    Klick är inte ett bra glidmedel. Det blir torrt jättefort och klibbigt som du skriver.
  • mrlords

Måste bara tipsa om Eros Woman gel.. helt underbart =)

Svar på tråden Glidmedel