• Norrskensflicka

Ica blöjor i Libero paket!

Är det någon annan som varit med om detta tidigare? Jag köper alltid Libero till min dotter då hon reagerat med utslag då hon haft andra märken, speciellt ICAs blöjor.
    Köpte idag ett nytt paket Libero blöjor och då jag öppnar det blir jag ytterst förvånad. Ganska nyligt ändrade ju Libero designen på deras blöjor och blöjorna i detta paket såg inte ut som dem med den nya designen. Kände liksom igen blöjorna så jag grävde fram ICA blöjorna (som blev kvar då dotterna inte tålde dem) och ser man på. Det ser exakt likadana ut. Jag menar EXAKT!

Libero brukar ju alltid ha deras kanin på sina blöjor oavsett hur blöjorna ser ut i övrigt. Dessa har absolut ingen kanin på sig och inte heller står det Libero någonstans på dem. De är lila/vita med giraffer på.

Summa kardemumma: Jag har köpt ICA blöjor i Libero förpackning.

• Svar på tråden Ica blöjor i Libero paket!
  • Jezamine

Den här tråden har jag svarat på förut tror jag.

Avstängd tills vidare
  • Virrpirr

Tror det är Libero som tillverkar Icas...så det har väl blivit nån ihopmix :P

• Singelpappa77

Det måste vara så att Libero också gör ICAs blöjor, och så har det blivit nån förväxling på fabriken. De skulle säkert uppskatta om du hörde av dig och skulle säkert ge dig en presentcheck på nya blöjor

Välkommen hem till mig på middag och massage *blink*
  • niiiica

Samma här! Men jag har tyckt förut att Icas och Liberos blöjor ser lika ut och det känns som att det är samma blöjor bara med olika tryck.

• Moviefreak

Det har blivit ett fabrikationsfel - därför ser de annorlunda ut nu. Är man med i Liberoklubben så har man fått den infon.
    Som ersättning får man dubbla poäng på blöjorna fram till 15 april.

• Norrskensflicka

Konstigt om det är samma blöjor då min dotter får röda utslag av det ena men inte av det andra. :S

Jag ska iaf höra av mig till dem.

Jezamine: Jag har inte skrivit detta då det aldrig hänt mig förut så du kan omöjligt svarat på MITT inlägg tidigare. Isf någon annans.

• LilaRos

Åh nu blev jag glad!! En mans olycka är en annan mans olycka (jag har letat efter de blöjorna som är lila/vita med giraffer på. Tycker de va de bästa blöjorna hitills!
    Villken storlek är de på dom i de utförandet?

Vad tråkigt att du fic k fel blöjor i paketet, det är väl en del i prisskillnad med?
    Ring libero och förklara vad som hänt!

• Norrskensflicka

Moviefreak: Aaah...tack för svaret! :)

• snart mamma igen

de har ju gått ut med att  tillverkningen av liberos har de blivit ngt fel på.. så antingen ser dem ut som icas.. eller så är dem hellt vita..

registrerar man koder på libro så får man mer i "Bonus" just pga detta fel.. (jag tror de var dubbelt mot för vad man ska få) fram till ett visst datum.

• Norrskensflicka

Vita blomman: Jag köper alltid storlek 4 så det måste vara det.

• snart mamma igen
    Moviefreak skrev 2010-03-18 21:23:06 följande:
    Det har blivit ett fabrikationsfel - därför ser de annorlunda ut nu. Är man med i Liberoklubben så har man fått den infon.Som ersättning får man dubbla poäng på blöjorna fram till 15 april.
    titta..fler som fått den infon
  • niiiica

Jag skickade mail till Libero om detta nu, kanske man får en presentcheck, vore ju inte fel! Blöjorna kan man ju använda ändå!

• Moviefreak

Citat från Liberoklubbens mailutskick:

"Bryr du dig om att dekorationen på Liberos blöjor är borta eller ser lite annorlunda ut under en kort period?

Vi tycker det är tråkigt.
    Därför ger vi dubbla poäng för koder från Liberos blöjpaket fram till den 15 april 2010.

Orsaken till att dekorationen
    är annorlunda är den här.

Den fabrik som i vanliga fall gör ett fantastiskt jobb med att tillverka ytmaterialet med tryck på till utsidan av Liberos blöjor, kan för tillfället inte leverera våra vanliga tryck. Det innebär att utsidan på blöjan är vit eller har ett annat mönster än normalt. Men detta gäller alltså enbart dekorationen på utsidan – själva blöjorna tillverkas precis som vanligt och har samma kvalitet för dig och ditt barn som du är van vid. "

• lokisse
    Norrskensflicka skrev 2010-03-18 21:23:09 följande:
    Konstigt om det är samma blöjor då min dotter får röda utslag av det ena men inte av det andra. :SJag ska iaf höra av mig till dem.Jezamine: Jag har inte skrivit detta då det aldrig hänt mig förut så du kan omöjligt svarat på MITT inlägg tidigare. Isf någon annans.
    det kan ju ha varit ett samanträffane att hon fick utslag just när dom blöjorna användes och du har kopplat ihop blöjorna med utslaget.
    Difficile est saturam non scribere
  • Tant Blå

För att förvirra lite kan jag säga att även Icas blöjor just nu är helt vita....

• Norrskensflicka

Iokisse: Ja fast jag har testat dem vid olika tillfällen då jag hellre köper lite billigare blöjor. Men det har inte fungerat. Så fort jag bytt till Libero så har utslagen gett med sig.

Då min dotter är över 2 år så får jag ju inte samla några poäng hur som helst så... Det är inte någon större tröst. Inte för att jag sörjer direkt.

• Älskarbebisar

blöjorna är väll exakt lika? tillverkade på samma ställe o allt.. och när libero bad om ursäkt att deras blöjor var helvita...var ju icas de också samtidigt..så varför lägga mer pengar på att köpa libero´s blöjor när dom från ica e exakt likadana..

Svar på tråden Ica blöjor i Libero paket!