Tidigt missfall, när kommer ägglossning o mensen igång igen?
Jag har precis fått ett tidigt missfall i v. 4+4. När kan jag försöka igen o när har kroppen återhämtat sig?
Jag har precis fått ett tidigt missfall i v. 4+4. När kan jag försöka igen o när har kroppen återhämtat sig?
Jag beklagar verkligen! Står i precis samma situation som du, fick idag konstaterat missfall.
Var i vecka 5+5 och det var en mycket efterlängtad bebis som försvann.
Jag undrar samma som du, när ska man försöka igen?
Dr sa idag att "vi säger att man ska vänta en mens men ni gör ju som ni vill" men jag undrar ju lite när man kan förvänta sig nästa äl? Vi vill ju såklart försöka så fort som möjligt, men det kanske tar över en månad innan äl inträffar?
Hej på er!
Och jag börjar med att beklaga..
Jag var med om samma sak förra månaden. Fick ett konstaterat missfall den 24e feb och var då 5+4. Min ÄL kom igång som "vanligt" och jag har haft den nu i helgen, 13e mars. I princip var missfallet som en "mens" och jag vet att det är fler som haf ttidiga missfall som det funkat likadant för. Förutsatt att du inte har blödigt VÄLDIGT mycket. DÅ tycks det ta lite längre tid.
Jag/Vi blev rekomenderade att köra på med bebisverkstaden så fort vi kände att vi ville. Dvs, att man inte behövde vänta in en mens. Förr så rekomenderade våredn att man väntade in en mens, men inte nu för tiden.
Hoppas detta hjälper er lite grann! Och lycka till!!
Jaa tack snälla! Jag hoppas att jag också kan räkna mf som "en mens" och att äl startar igen om ett par veckor.
En vän till mig sa idag att det finns en såndär skröna som säger att man blir lättare gravid precis efter ett mf för att kroppen är så inställd på en graviditet men som sagt; det är en skröna och det finns nog knappast en medicinsk studie på det haha!
Vå får väl helt enkelt hålla tummarna och köra på igen, lycka till till oss alla!
Men vi kan väl få tro på den skrönan, eller hur!
Jag hoppas verkligen att det "tagit" sig igen denna gång..bara inväntar den jobbiga BIM.
Antar att ni känner samma sak som jag gjorde, att tiden går så långsamt och det enda man vill är att ha ÄL igen!
Tack snälla för svaren! Mitt missfall var så tidigt att jag fick negativt på gravtesten redan i v 5+5.
Antar att mitt missfall är jämförligt med en "vanlig hederlig" mens och jag kommer därför att få ägglossning rätt tidigt. Känner ingen anledning rent känslomässigt att vänta.
Jag håller ju på att försöka bli gravid så jag har ingen lust att vänta. Alla tänkbara situationer försöker jag vända som något positivt mot mig.
Fick ett missfall i måndags, var då i V5 +2 . Var idag och pratade med en barnmorska på gyn, hon sa då att man kan räkna det som en mensperiod, alltså att man får ägglossning om 2 veckor.
Rätt tänkt! Tycker jag iaf som tänkte likadant
Mitt gravtest var som ditt negativt redan vid 5+5 eller något sånt, bara några dagar efter det att jag hade blött. Åkte dock int till gyn och krävde ett blodprov för att mäta mitt HCG värde. Det låg på ynka 7 så det gick foooortttt!
Tack för alla gulliga svar! Jag ska försöka hitta min nästkommande ÄL med stickor bara för att få koll på mönstret igen. Om det skulle ta sig vid nästa mens blir det ett decemberbarn . Ni med tidiga missfall, hur snabbt har ni kommit igång igen?l
Vill skänka lite hopp till er.....
Jag plussade svagt 14 jan, 4+4, då ja börjat misstänka att jag var gravid. Gjorde ett nytt test två dagar senare vilket var negativt och dagen efter det kom blödningen/missfallet och alla symtom försvann.
Försökte sedan få koll på ÄL med stickor men fick inget utslag, men så började jag må lite så där konstigt igen och den 8 februari gjorde jag ett grav.test som gav ett svagt svagt streck.... många test har tagits sedan dess...hehe, och jag är nu i v 9. Visst mycket kan ju hända fortfarande men trodde inte att det skulle ta sig så fort särskilt med tanke på att jag inte fått utlsag på ÄL-stickorna.
Jag hade mf 7+3 och fick göra en skrapning...
ja, jag tror det är en ny graviditet..... vore mycket otroligt om mf var falskt alarm då jag blödde väldigt mycket i en vecka.
Grattis!!! Fantastiskt att det tog sig så snabbt
Åh vad det låter härligt med alla positiva berättelser om nya graviditeter!
Nu har det gått fyra dagar sen jag började blöda och idag känns det nästan värre än i torsdags när jag fick mf bekräftat genom vul, inte så att jag grinar hejdlöst och är deprimerad utan mer som en tomhet och avsaknad. Så tråkigt att vakna upp och inte vara gravid, det jag annars tänkte på direkt jag slog upp ögonen var helt plötsligt inte där längre.
Blödningen har varit kraftig och jag blöder ff ordentligt, har mer ont idag också men nu kommer det massor med klumpar också, svinäckligt! Det är nästan så jag inte kan titta på pappret, jag är annars inte särskilt kräkmagad men bara tanken på att nånstans där i allt klet ligger det som var vår bebis. Förstås så ynka liten och kanske fanns den inte ens men ändå.
Det värsta är nog ändå att jag måste ringa och avboka inskrivningen som jag hade på skärtorsdagen, det borde man slippa!