• Lilla Skrot

Allväderstövlar eller fodrade gummistövlar?

Bor i Stockholm och vädret är nu ganska blött och blaskigt omväxlande några minus grader och myckat snö som ligger kvar.
    Nu funderar jag på att införskaffa vattentäta stövlar till mina barn som är 2 och 3,5år gamla.
    Men vet inte om jag ska köpa allväderstövlar eller fodrade gummistövlar? Hur mycket kallare blir det med fodrade gummistövlar? Hjälp mig gärna med detta.

• Svar på tråden Allväderstövlar eller fodrade gummistövlar?
  • Majuni

Jag har köpt Vincent fodrade stövlar och de ska väl vad jag förstår anses som vattentäta och varma med en socka nu...problemet är bara att de blir helt dyngsura rakt igenom??!! Så jag rekommenderar dem inte, dyra var de också
    men annars måste välfodrade gummistövlar räcka i stockholm.

• April Mamma

Viking har en bra allväders stövel som är skön o fodrad. Sonen har den och jag kan rek den.
    Kostar runt 300 kr.

• MiisPiis
    April Mamma skrev 2010-03-18 22:15:38 följande:
    Viking har en bra allväders stövel som är skön o fodrad. Sonen har den och jag kan rek den.Kostar runt 300 kr.
    Vi har oxå Vikings allväders men jag tycker dock den är svinhal! Här i Norrland ligger ju isen kvar rätt länge, vet inte när man ska ha fodrade allväderstävlar här egentligen....
  • mandelblomma

en vanlig gummistövel med en sköns varm socka i skulle jag satsa på :)

• Lilla Skrot
    mandelblomma skrev 2010-03-18 22:24:28 följande:
    en vanlig gummistövel med en sköns varm socka i skulle jag satsa på :)
    räcker det? Känns lite kallt än, tycker jag. Jag tänkte att man måste ha socka i fodrad gummistövel/ allväderstövel.
  • Mattemamman

Lilleman har vikings allväderstövel med en tjockare ullfrottésocka och en sula när det är slaskigt och några plusgrader. Han håller sig både varm och torr. Jag tror inte att det räcker med en fodrad gummistövel för jag höll på att frysa fötterna av mig när jag hade en sämre vinterstövel med ullstrumpor på mig fast jag höll mig aktiv hela tiden. (Var genomsvett på överkroppen)

• Dr Mupp

Allväderstövel är varmare och det jag skulle rekommendera.

Vill varna för viking Cherox som slits extremt snabbt. mina barn sliter hål i sulan på mindre än en säsong.

• Lilla Skrot

Tack för era svar. Imorgon ska jag köpa allväderstövlar. God natt!

• April Mamma
    Dr Mupp skrev 2010-03-18 22:41:32 följande:
    Allväderstövel är varmare och det jag skulle rekommendera. Vill varna för viking Cherox som slits extremt snabbt. mina barn sliter hål i sulan på mindre än en säsong.
    Oj, sonens är inte sliten alls...funkar en säsong till...
  • tessan27
    Majuni skrev 2010-03-18 22:01:59 följande:
    Jag har köpt Vincent fodrade stövlar och de ska väl vad jag förstår anses som vattentäta och varma med en socka nu...problemet är bara att de blir helt dyngsura rakt igenom??!! Så jag rekommenderar dem inte, dyra var de också men annars måste välfodrade gummistövlar räcka i stockholm.
    Då skulle jag nog reklamera dem.

Har vincents fodrade stövlar till dottern och dem är kanon. Hon har dem på dagis redan nu och bara vanliga strumpor i och hon är inte kall om fötterna och defenetivt inte blöt heller. Hon går på ur och skur förskola och är ute nästan hela dagarna.
Svar på tråden Allväderstövlar eller fodrade gummistövlar?