• Geiisha

    Vilka kön är "vanligast" i Vietnam & Korea?

    Först vill jag säga - Nej, jag tycker absolut inte att könet är det viktigaste. Detta är jag mest nyfiken på, på kul helt enkelt. Spännande att veta bara! Änsålänge är jag bara 18 så det lär dröja minst 7 år innan jag tar steget och adopterar, men tanken finns där iallafall.. Jag är intresserad både av Vietnam och Korea och är väl lite nyfiken bara, som sagt. Kina verkar det komma himlans många tjejer ifrån som jag fattat det? Undrar om det är något speciellt kön som är "vanligt" i de övriga länderna jag nämnde?

    Sen kan jag tipsa utav bara farten om programet "Världens adoptioner" som går i dubbelavsnitt på TV4Fakta varje Torsdag från 20-21.00

    Kram på er!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 22:09
    Jösses vad jag svamlade i TS ni får ursäkta har feber på G tror jag, så är lite mossig i huvudet.
  • Svar på tråden Vilka kön är "vanligast" i Vietnam & Korea?
  • Emeli

    Idag är de flesta barnen från Korea är pojkar. Vietnam är för tillfället stängt för adoptioner.

  • Geiisha

    Okej, där ser man. Vad tråkigt att Vietnam är stängt! Fast jag förmodar att mycket hinner hända innan dagen kommer för mig.. håller tummarna att det ändrar sig snart då...

  • Ceciliastockholm

    Från Vietnam är det flest pojkar, tror att statistiken har legat på ca 70% pojkar/30% flickor.

Svar på tråden Vilka kön är "vanligast" i Vietnam & Korea?