Förlossning på SÖS?
Är det ngn som har erfarenhet av att föda på SÖS (Stockholm)?
Något speciellt att tänka på? Bra/dåligt? Vad finns där?
Håller på att packa BB-väskan - vad bör man ha med sig?
Är det ngn som har erfarenhet av att föda på SÖS (Stockholm)?
Något speciellt att tänka på? Bra/dåligt? Vad finns där?
Håller på att packa BB-väskan - vad bör man ha med sig?
På SÖS finns blöjor och kläder till bäbisen (inte så vackraste landstings body) samt bindor till den nyblivna mamman så packa med det vanliga; kläder till dig, tofflor, kläder till bäbisen tills ni ska åka hem, din mvc journal, ev. bilbarnstol etc. Du behöver nog inte tänka på ngt speciellt just för att det är SÖS.
Lycka till med förlossningen!
Det blir mitt andra barn, sonen föddes i Umeå. Alltså ingen erfarenhet av SÖS.
I Umeå fanns allt på förlossningsavdelningen....fikarum - för självbetalning (=ingen "matsäck" var nödvändig), handdukar i alla storlekar, vetepåsar för värme, kläder för mig vid förlossning - storskjorta...& barnet dvs landstingets, de snygga underkläderna a la cykelbyxmodellen, jättebindor osv.
Tänkte därför slippa att släpa dit alla grejor som ev. redan finns där.
Det blir ju rätt så fullt i resväskan ändå. Man hittar alltid på "bra att ha" saker.
Har bara fyra veckor kvar. Börjar att få ångest inför själva förlossningen. Jobbigt förra gången, slutade med akutsnitt efter tre dagar.
Här tipsar SöS själva om vad de tycker man ska ha med http://www.sodersjukhuset.se/sv/Avdelningar--mottagningar/Graviditet-och-forlossning/Dags-att-foda/
Vår dotter är född där och nästa bebis beräknas födas där i maj. Vi var nöjda . Kläderna som finns där till bebisar är typ i storlek 62 så Emilia fick ha på sig en medhavd pyjamas som var mer lagom i storlek. Min man hade med sin smörgåsar till sig, men jag tror att det fanns så man kunde göra i ordning själv, i alla fall på bb-avdelningen.
Hej!
Hade en superfin förlossning på Sös och bra eftervård. God mat och gott fika till båda på BB-avdelningen. Bara mat till mamman under förlossningen så förlossningspartnern kanske ska ta med nåt att äta.
lycka till!