• The Bumblebee

Dålig i magen av majskrokar?

Har försökt lista ut vad på menyn som gör att dottern är risig i kistan sen ett par veckor tillbaka (hon är 6 mån). Tidigare bajsade hon 1 max 2 ggr./dag men den senaste tiden har det varit 4-5-6 bajsblöjor varje dag. Hon verkar inte så bekymrad - magknip eller så - men det märks att magen är i uppror. Detta är tredje barnet men inget vi känner igen från de andra två. De har iofs inte ätit majskrokar heller...

Jag testade att utesluta majskrokar från kosten - och idag är vi tillbaka på 1 bajsblöja!

Jag trodde i min enfald att majskrokar skulle vara milt och bra för barnamagarna. Men till dotterns stora förtvivlan (gissar jag...när hon förstår att det är slut på de älskade snacksen ) så verkar hennes mage inte vara så förtjust iaf. Hon har inte ätit några kopiösa mängder, som max 1-2 st. kring lunch och 2-3 st. efter middagen. Detta verkar dock räcka.

Nån annans barn som "reagerat" på majskrokar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Dålig i magen av majskrokar?
  • The Bumblebee

Ingen?

• ELLEoClara

För oss var det tvärtom, hon blev hård i magen av majskrokar kan max äta 1-2 st någon enstaka dag i veckan.

• The Bumblebee
    ELLEoClara skrev 2010-03-19 07:58:46 följande:
    För oss var det tvärtom, hon blev hård i magen av majskrokar kan max äta 1-2 st någon enstaka dag i veckan.
    Det var den effekten jag hade väntat mig.
  • Ia 70

Luka äter ett gäng varje dag och är mer hård i korvarna än lös trots Katrinplommonpurén som serveras till middagsgröten.

Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • The Bumblebee

Ingen annan som varit med om detta?

• Solero

Vår lilla har med varit helt kass i magen. I normala fall så brukar det vara på sin höjd 2 bajsblöjor per dag. Sista tiden har det dock varit betydligt fler än så.. Vi testade att utesluta majskrokarna och hon blev faktiskt bättre imagen. Men om det beror på just det har jag ingen aning om..

• Smultronbaby

Här verkade det bli likadant, hon har käkat dessa i någon vecka och börjat bajsa jätteofta... till och med på natten Skrikandes.
    Funderade igår kväll vad det kunde bero på och vad hon ätit annorlunda mot tidigare då hon bajsade 1-2 per dygn....

Ska utesluta dessa och hoppas magen rättar till sig !! 

Emil 030128 & Molly 100728
  • misstetan

Min son är 7 månader och älskar majskrokar men har senaste veckan också bajsat 3-6 gånger om dan ,gröna , slemmiga nästan så nu ska ja pröva att ta bort krokarna så får vi se hur magen blir ..

Svar på tråden Dålig i magen av majskrokar?