• colaboy

LUND

Jag är nyinflyttad och nu behöver jag lite hjälp:
    Vart finns de bästa lekplatserna? Barnvänliga caféer? Vart går man om man behöver byta blöja i stan (I Göteborg har H&M skötrum där man kan slinka in, finns det liknande här?)? Vart matar man änder? Andra tips?
    Jag bor på Väster men rör gärna också på mig. Har en nyfödd och en tvååring.

Tack på förhand!

• Svar på tråden LUND
  • Nienna

Hej!

Jag bor också i Lund, och har en nyfödd och en tvååring.  Kan gärna bistå med lite tips: Matar änder gör man i stadsparken som också har en schysst lekplats, eller vid reningsverksdammarna som är nära när man bor på Väster. Barnvänligt café som jag gillar är Gato Stretto på Kattesund (bakom Lindex på Stora Södergatan). Där kan man också slinka in bara för att byta blöja, finns en bra stor toalett i källaren. Tror inte det finns någon affär som har toalett, förutom Carl Verners galleria, men är inte säker på att det finns skötbord där. På sommaren är innergården på Espresso House mellan Stortorget och Stadium en hit, massor av plats för barnvagnar och bra skötrum.

Hoppas du ska trivas här!

• colaboy

Tack Nienna, vilket bra svar, snabbt också! Reningsverksdammarna ska jag gå till så fort det slutar regna.

Någon som känner till lekplatserna i Väster (runt Vildanden), vart går folk? Vi är ute nästan varje eftermiddag men är alltid ensamma. Jag har varit runt lite men tycker att alla lekplatser ser lika ödsliga ut, till och med i strålande solsken...

Svar på tråden LUND