• cina3

sambons nya ex ???

Hej !! skulle vilja ha lite hjälp !!! har barn i ett tidigare förhållande ,och där det inte funkar så bra med tidigare ex´s ny sambo ( barnen`s nya plastmamma ) hon styr och ställer,hon lagar sällan mat  blir färdig mat  pizza,mc donalds ,mm  och hon gillar att festa, hon säger att hon tänker på barnen som sina egna. Nu har hon övertalat min före detta sambo att han ska söka vårnaden för barnen ??? Vad har jag för chanser ??? lever ju för mina barn , kanske går ut på dansställe/krogen någon ggn i kvartalet ,naturligt vis inte när jag har barnen .Har fast jobb och barnen plaserade på dagis brevid ,funkar jäte bra med barnen  när jag har dom !!! tyvärr så vet jag att dom inte har det så ekonomiskt bra ,så jag undrar om dom gör detta bara för att få underhåll okså ???

• Svar på tråden sambons nya ex ???
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tycker att du skall ta ett allvarligt samtal med ditt ex utan att hans nya finns med. Det är ju ni två som är föräldrar och ni som skall komma överens. Huvudregel är att man skall ha gemensam vårdnad efter separation och dela det juridiska och praktiska ansvaret för barnen. Om ni har problem med ert samarbete så tycker jag att ni i första hand skall söka hjälp hos kommunens familjerätt där ni kan få samarbetssamtal för att komma överens. Det krävs i regel väldigt allvarliga samarbetsproblem om någon av föräldrarna skall få enskild vårdnad.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden sambons nya ex ???