• Ghost

Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid! Del 2

Välkommen alla ni med PCO & PCO-S till vår försöka bli gravid tråd!
    Här kan vi diskutera olika behandlingar i våra försök att bli gravid.
    Och peppa och stötta varandra i vår jakt på +!

LYCKA TILL!

Här är vår BIM tråd :
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m51229672.html

• Svar på tråden Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid! Del 2
  • tickelina

Sitter & väntar på telefontid jag...

Nu är det 9 dagar sedan jag slutade med provera & fortfarande ingen mens. Blev samma med första kuren också & då had ejag haft egen ÄL.... Men tror inte att jag har haft det den här gången också... det vore ju konstigt!

Oavsett, grymt irriterande.... kommer inte änns igång med en vanlig mens.

=( =)

• lerumstessan

Hej alla igen! Jag skrev i denna tråd för ett tag sedan då vi försökte få till ett syskon utan hjälp men nu efter 5 månader utan mens eller några tecken på att kroppen fungerar så har vi nu ¨fått hjälp. 2 dagen med provera idag och receptet på pergo ligger på apoteket.....spännande! Förra gången när vår dotter skulle snickras ihop så svarade jag inte på enkelkur pergo men fick en egen ÄL månaden efter då vår dotter blev till. Vi får se hur det blir denna gång......lite nervös är man allt. =o)

~¤~Ally 090617~¤~
  • mmiaa
    lerumstessan skrev 2010-03-19 12:36:56 följande:
    Hej alla igen! Jag skrev i denna tråd för ett tag sedan då vi försökte få till ett syskon utan hjälp men nu efter 5 månader utan mens eller några tecken på att kroppen fungerar så har vi nu ¨fått hjälp. 2 dagen med provera idag och receptet på pergo ligger på apoteket.....spännande! Förra gången när vår dotter skulle snickras ihop så svarade jag inte på enkelkur pergo men fick en egen ÄL månaden efter då vår dotter blev till. Vi får se hur det blir denna gång......lite nervös är man allt. =o)
    Lycka till!!
    Här är vi igång med IVF efter många pergokurer, puregonförsök ch en titthålsoperation där de tog bort en liten cysta som satt i äggstocken. Håller tummarna för att pergo funkar för er så ni slipper gå igenom det som vi gjort! Kram
  • IsaCMoJs
    lerumstessan skrev 2010-03-19 12:36:56 följande:
    Håller tummarna!!
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • lerumstessan

någon mer än jag som försöker få syskon tätt efter första barnet?

~¤~Ally 090617~¤~
  • tickelina

Jisses.... 9 dagar nu å ingen mens efter provera *morr*

Däremot kliar det svart ibland mellan benen... skulle kika lite på flytningarna nu på kvällen & ursäkta men ut kommer MASSOR med vita klumpflytningar..... Aldrig haft sådan flytning förut.

Googlade lite.... svamp.... =/ Som är vanligt i början av graviditet .. hehe önsketänkande! Men men... får se om det går över annars får jag gå till doktorn. Får sova utan trosor osv tills vidare.

Någon som haft svamp? 3 av 4 kvinnor får det någon gång =D

• Tvillingar11
    tickelina skrev 2010-03-20 00:53:14 följande:
    Jisses.... 9 dagar nu å ingen mens efter provera *morr*Däremot kliar det svart ibland mellan benen... skulle kika lite på flytningarna nu på kvällen & ursäkta men ut kommer MASSOR med vita klumpflytningar..... Aldrig haft sådan flytning förut.Googlade lite.... svamp.... =/ Som är vanligt i början av graviditet .. hehe önsketänkande! Men men... får se om det går över annars får jag gå till doktorn. Får sova utan trosor osv tills vidare.Någon som haft svamp? 3 av 4 kvinnor får det någon gång =D
    Senaste gången jag åt provera så tog det ca 9 dagar innan mensen dök upp efter sista tabletten. Jättejobbigt! Men har du gjort ett graviditetstest? Tänk om du fått egen ägglossning innan provera eller under provera som gör att mensen blir försenad? :) Man vet aldrig, jag vet att det är det sista man tänker på, men samtidigt så har man hört många liknande historier...

Jag har aldrig haft svamp så jag kan tyvärr inte säga något om det. Däremot hade jag själv under en dag för tre dagar sedan vita sega flytningar som påminner om allt andra säger om ägglossningsflytningar. Men men, de försvann lika fort som de dök upp. Kan det ha varit ägglossning, svamp eller bara jag som inbillar mig!?
  • IsaCMoJs

Jag hade jättejobbiga svampinf. som kom typ jämt, men då gick jag till en doktor som skrev ut en svindyr tablett till mig (man skulle bara ta en) och efter det har jag aldrig fått tillbaka det och detta var MÅNGA år sedan!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
Svar på tråden Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid! Del 2