Brio Primo bas
Vad har ni för erfarenheter av babyskyddet Brio Primo bas?Måste man ha isofix för att kunna fästa basen på ett smidigt sätt?
Jag har köpt ett till den väntande bebben.
Nej, man behöver inte ha isofix utan basen fäster man med bilens bälte.
Brio är det minsta babyskyddet. Det är det enda vi kan få in i mitten bak, mellan storasystrarnas bilstolar.
Vi hade den och var väldigt nöjda. Vi fäste med isofix och då satt basen som berget! Däremot testade vi med bälte i en annan bil och jag tyckte inte alls att den satt bra då. Fast det kanske var för att jag var van att den satt så perfekt i vår bil
Tack för svar. Det jag nog inte riktigt fattat med bas är om jag fäster det med bilens bälte... är det ändå bara att klicka i babyskyddet i basen då? Så man slipper krångla med bälten varje gång osv.
Jag har nämligen bara isofixfästen på de yttre platserna baktill och jag tänkte att de gånger jag åker själv med barnet så vill jag ha det i passagerarsätet fram. Annars får barnet åka bak med passagerare.
Har köpt en sån precis med bas, men vi har inte isofix i bilen så vi har satt fast den med bältet, jag tycker inte den sitter som berget, ska det vara så att det är lite ruckbar? Har ännu inte testat att klicka fast babyskyddet och bebisen har inte tittat ut ännu. kram!
Supertjeckt med bas, men i affären där vi kollade på babyskydd så varnade han oss.
Han sa att brio primo är jättebra, men man måste tänka på att den inte har något bälteslås, så varje gång som man sätter in barnet i stolen så ska man känna lite på bältet att det är spännt. Eftersom det kan lossna så det sitter lite löst. Men om man bara gjorde det till vana att känna på bältet så var det en superbra stol :)
Jag har inte provat den själv ännu..
Men bara som ett litet tips ;)
Vi köpte en brio primo idag med bas. Känner mig jättenöjd :) Vi har isofixfästen bak och den sitter fast som berget då. Den satt även riktigt fast i framsätet fast det inte är isofix där. Den var lätt och smidig och enkel att byta från bak till fram så jag känner mig glad över valet.