• Blicka

Någon som köpt varudeklarerat hus via svensk fastighetsförmedling?

Undrar hur ni som köpt ett hus varudeklarerat hus via svensk fastighetsförmedling har gjort gällande egen besiktning eller inte? Hur har ni resonerat?

• Svar på tråden Någon som köpt varudeklarerat hus via svensk fastighetsförmedling?
  • LillTussa
    Gjorde inte en ytterligare besikning då vi kände till besiktningsmannen som gjort besiktningen. Känner flera som haft med denne att göra och vi litar på honom. Han har ett väldigt gott rykte härikring länet. Besiktningen visade heller inte på större fel eller riskkonstruktioner. Gjorde en köpargenomgång samt en lite mer ingående diskussion o så gällande ett badrum. 
  • Blicka

Jag har ingen aning om denna besiktningsman är "bra" så det gör det hela lite svårare...  Ni köpte möjligtvis inte huset i Stockholmsområdet?  I så fall kan du väl inboxa mig besiktningsmannens namn?

• LillTussa

Nope, tyvärr.. Bor i västerbotten. Och det är väl det som gör det. En dålig och slarvig besiktningsman överlever inte länge här då ryktet sprids fort..

• Blicka

Jaha det var då typiskt... västerbotten har jag lämnat för "storstan"

• LillTussa
    Blicka skrev 2010-03-19 09:32:02 följande:
    Jaha det var då typiskt... västerbotten har jag lämnat för "storstan"
    Ja, då är det ju knepigt. MEn tycker i alla fall ni ska kolla att taket blir besiktigat, det borde ju mäklaren också vara intresserad av, för varudeklarerat ska väl innefatta HELA huset, och taket är ju en tokviktigt del. Är inte taket helt o bra så kan det ju medföra stora problem. Eller? (Vet ej hur det funkar, för varudeklarerat kan inte innefatta taket i så fall)
Svar på tråden Någon som köpt varudeklarerat hus via svensk fastighetsförmedling?