Frågor ang. genus och barnkläder
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Jag heter Kajsa och studerar på Malmö Högskola. Jag skriver min kandidatuppsats just nu och den handlar om barnkläder och sättet de visas upp i butik.
Jag några frågor som jag skulle blir hur glad som helst om så många som möjligt vill svara på dom.
Frågor:
Tycker du flickor ska vara flickor och pojkar ska vara pojkar?
Tycker du att små pojkar kan ha rosa, gula, pastellfärgade kläder?
Tycker du att små flickor kan ha mörkblå, svarta, mörkgröna kläder?
Tycker du att små pojkar kan ha på sig kläder med Hello Kitty-tryck?
Tycker du att små flickor kan ha på sig kläder med Spiderman-tryck?
Handlar du några kläder till er dotter på pojkavdelningen och/eller till er son på flickavdelningen?
Om din son ville ha en kjol på sig till förskola/skola skulle han få det?
Vad tycker du om unisex-kläder (det vill säga kläder som både pojkar och flickor kan ha) till barn? Brukar du köpa könsneutrala kläder till dina barn, eller skulle du kunna tänka dig det? Varför/varför inte?
I vilken butik handlar du oftast kläder till ditt barn?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-19 11:16
Jag vet inte varför det ser så konstigt ut högst upp. Jag verkar inte kunna ändra eller ta bort det. Hoppas ni har överseende och svarar på mina frågor ändå.