• Mairas

Brun flytning - slempropp?

Hej!

Jag har fyra dagar kvar till bf. Idag upptäckte jag en brun flytning i trosan. Kan det vara slemproppen? Känns onödigt att ringa förlossningen och fråga, eller bör jag kontakta dem? Har lite sammandragningar och småvärkar men inget regelbundet.

Sen undrar jag om det kan ta ett tag från det att proppen gått tills bebis vill komma?

• Svar på tråden Brun flytning - slempropp?
  • Fiyali

Det kan absolut ta ett tag tills bebisen kommer från dess att slemproppen går!

Brunt blod=gammalt blod. Det kan ju vara så att du börjat öppna dig lite grann för någon dag sedan och att blodet kommit först nu:) Håller tummarna för att det är på "g"!
    Brunt blod är iaf inget farligt, däremot klarrött. Svårt att säga om det bruna blodet är slemproppen, då många inte märker den alls, och vissa upplever det som en stor slemmig boll!

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Lohmann

hej hej. jag har själv 15 dagar kvar till BF men det lossnade lite slempropp både i sön o mån. tydligen kan det lossna i omgångar ca 2 veckor innan det är dags. Men om hela lossnar...(vilket är svårt o veta) så brukar förlossningen komma igång inom några dagar. det är så himla svårt o säga exakt. men jag frågade idag på föräldrakursen då jag bara gått o väntat ett par dagar nu:/ så nu känns det som om jag kan slappna av mer och acceptera att det faktiskt kan ta några veckor till:S hur trkigt det än är.
    men för dig, som är så nära. så kan det mycket möjligt vara runt hörnet=)
    lycka till!!!

• Lillan2007

Upptäckte detsamma nu när jag va på toa för en stund sedan , brunröd som.
    Var även på papperet när jag torkat mig.
    Har haft 2 ganska starka värker nu med 14 minutern mellanrum så hoppas det fortsätter och inte stanna av .

Har BF i morgon Lördag {#lang_emotions_laughing}

• Mairas

Det är skönt att något händer för det är ju ett litet tecken på att nåt är på gång. Har varit inställd på att jag ska gå över tiden eftersom många förstföderskor gör det. Men det finns ingen anledning att gå och spänna sig och fundera för bebis kommer väl när den vill. Men det är klart man hoppas att det inte ska ta för lång tid, det är ju rätt tungt.

• Sweetangel85

Jag fick bruna slemmiga flytningar när jag väntade sonen, det släppte i flera omgångar.. Han kom 10 dagar senare..
    Men det är iaf ett tecken på att ngt är på gång, kan ske direkt efter att slemproppen släppt o upp till 14 dagar efter.

★*☆ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ★*☆
  • Carin83

Min slempropp släppte under natten till söndagen och fortsatte under dagen. Det var bruna slemklumpar som senare på dagen övergick till "rost-röd-blodiga" flytningar. Då ringde jag in till förlossningen och dom sa att det va helt normalt... Natten till måndagen vid 3 tiden (ca 4 timmar efter jag pratat med förlossningen) så startade mina värkar, mycket kraftiga sådana! Hade knappt känt av några förvärkar/sammandragningar innan dess så det kom lite som en chock för mig! Men 6 på morgonen kom vi in till förlossningen och jag var öppen 5 cm. 12 timmar senare kom vårt underbara mirakel!
    Så det kan gå fort om det är slemproppen som lossnat!

LYCKA TILL!!

Svar på tråden Brun flytning - slempropp?