• bubbli

skrynklig mage efter födseln?!

måste bara fråga...är det nån som vet om magen "drar ihop" sig efter förlossningen,eller kommer jag få gå runt med en massa överflödig hud sen?? fattar inte riktigt hur huden ska kunna försvinna helt plötsligt...? jättetönting fråga,jag vet....but I wanna know...

• Svar på tråden skrynklig mage efter födseln?!
  • mistierioso

Från min första graviditet sjönk magen ihop. Den blev lite mjukare än vanligt. Fast det kan ju vara inviduellt men inte tror jag bara att magen hänger!

• Petra i Kattland

Min mage är fortfarande "skrynklig" och jag har en massa lös hud. Det drog ihop sej lite efteråt, men det är en hel del kvar. Tror det är olika från person till person. Bara att vänta och se vad som händer med just din mage.

• jojjo113

Det tar ju ett tag innan det försvinner. Efter förlossningen har du ju ungefär en lika stor mage som du hade precis innan förlossningen. Magen försvinner ju inte för att bebisen är ute, däremot är den inte hård... Sen ska ju livmodern dra iop sig och sen efterhand drar även skinnet ihop sig..

Min mage är inte helt som den var innan jag blev gravid, men hag har inte tränat eller något heller...

• Kristallkulan

Magen blir lite som en bulldeg, knåd- och formbar Men det hänger absolut inte ner, utan är bara mjuk istället för hård som när bebisen ligger i magen.

• Kristallkulan

... måste tillägga att det är inte konstigt att magen är mjuk, det finns ju inte några muskler kvar!

• Petra i Kattland

Jag har en jättetjusig "hängmage". Min mage var visserligen enorm under min första graviditet, och sen har jag gått igenom en till...

• Duracell

Får man mycket bristingar över magen brukar den inte bli som innan. Brusten hud drar inte ihop sig på samma sätt.
    En god ide´ är att faktiskt klämma in sig i nån form av korsett efter förlossningen. Låter lite knäppt men har talat med ett par morsor som fött tre respektive fyra barn och de gjorde så. Påstod att magen hittade sin gamla form snabbare då.
    Däremot får man räkna med att få slappare hud efter varje gång,behöver inte bli så det hänger dock. Själv ska jag testa korsett tipset denna gång.

• appelsinen

Hej, har ochså hört om korsett.. tror det stod i Profylaxboken att man kunde linda med tyg eller koresett efteråt. Jag har ingen korsett hemma Vad skall ni använda???

Skall man köpa ett sådant brett resårband som man kan köpa om man har lite mage och vill att den skall se plattare ut?? Nyfiken!

• bubbli

ok...då behöver jag kanske inte vara så nervös då...vill bara inte ha en massa slapp hud som hänger o slänger..=)

• appelsinen

Det hänger väl på att man kommer igång och tränar ochså men jag har hört att den drar ihop sig ganska bra av all amning och långa promenader. Säkert jätteslapp i början. Skall försöka göra sittups så fort jag orkar så att musklerna blir starka igen!

• Ess

Min livmoder drog ihop sig på ca. 2 veckor. Skinn"valkarna" på sidorna o längst ned på magen tog nog 6 månader innan dom var borta, dom var ju inte jättestora eller så för då hade det troligtvis tagit lite längre tid.

• cajsalisa

Jag är inne på min 4.de grav. efter första förlossningen var ja helt återstålld och smalare än innan efter bara 14 dar, efter andra tog de ca 6 mån innan ja var återställd och huden hade dragit ihop sej riktigt, däremot kunde ja använda mina favvo jeans när ja åkte hem från bb. Tredje tog mej lite mer än ett år att bli någorlunda återställd, fast sen har de gått lite i vågor, man blir ju inte yngre precis. Är inne på min 4:de grav nu, vet ju ej hur ja kommer att se ut sedan, var ju inte som en sticka innan heller, men de är däremot 10 år sedan sist så man räknas väl nästan som en förstföderska igen (kroppsligt sett iaf)

• Duracell

appelsinen; Tänkte testa med en "slimbyxa" . De finns att köpa från såna där kataloger som brukar dimpa ner med posten ibland. Ser ut som ett par cykelbyxor fast tyget går ända upp till brösten. Fast dom trycker kanske inte åt tillräckligt?
    Man kanske ska ha en sån där gammeldags med snörning istället? Fast då svimmar man väl så fort man ser en mus,he he
    Huden fås inte tightare genom träning! Träningen gör magmusklerna starkare ,de drar ihop sig och gör hela buken plattare. Men man kan ha världens mest vältränade mage och ändå slapp hängig huid utanpå.

Svar på tråden skrynklig mage efter födseln?!