• Strumpan08

Lergigan Comp mot illamående.

Idag har jag hämtat ut lergigan comp mot mitt envisa illamående. Läkaren tyckte att jag skulle börja med 1 tabletter 3 ggr dagligen, och om det inte hjälpte kunde jag öka upp till 8 tabl. per dag. Idag har jag tagit två tabletter än så länge, och kräkts två gånger, så jag undrar, hur länge tar det innan de verkar? Måste man ta dem i några dagar innan effekten sätter in?

Och, om jag tar en på kvällen vid 23-tiden när jag lägger mig, tror ni den verkar fortfarande vid 6-7 tiden på morgonen när jag går upp?

Något annat knep ni har att kombinera med Lergigan comp för illamåendet? Jag har annars god hjälp av postafen som tar bort kräkningarna men som gör mig helt däckad..

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Svar på tråden Lergigan Comp mot illamående.
  • Matanza

Fär mig gällde det att ta dom REGELBUNDET, glömde jag så kom illamåendet bums!
    Fast jag fick bara ta 3/dag. Det funkade super med första barnet men med andra så mådde jag pyton iallafall. Hade ingen aning om att man fick ta upp till 8 st /dag.

Jag tog mina piller och såg till att äta OFTA!! och knaprade halstabletter och tuggummi konstant

Grattis och Lycka till

• Strumpan08
    Matanza skrev 2010-03-19 20:42:23 följande:
    Fär mig gällde det att ta dom REGELBUNDET, glömde jag så kom illamåendet bums!Fast jag fick bara ta 3/dag. Det funkade super med första barnet men med andra så mådde jag pyton iallafall. Hade ingen aning om att man fick ta upp till 8 st /dag.Jag tog mina piller och såg till att äta OFTA!! och knaprade halstabletter och tuggummi konstantGrattis och Lycka till
    Mmm, det sade läkaren också, att man skulle ta dem regelbundet och inte bara då och då som jag gjort med postafen. Men kikat omkring på Fl och sett att många tar dem bara vid behov också..

Jo, min läkare sade upp till 8. Antar att det inte är bra att knapra i sig mer koffein och efedrin än så, men sett att folk ibland tar upp till 12 tabl. per dag.

Fick du några biverkningar av tabletterna?
  • Vilvarin

Jag är inne på fjärde dagen med Lergigan comp nu. Tar 3 per dag med 8 timmars mellanrum. Tycker inte det har någon supereffekt, men jag törs inte sluta ifall det nu har effekt, för jag vill inte veta hur det skulle vara utan i så fall. :P Jag är sjukskriven och ligger mest helt stilla i soffan hela dagarna, det är det som hjälper bäst. Och kallt vatten.
    Enda biverkningen jag märkt av är att jag får hjärtklappning en timme efter jag tagit dom. En kompis som oxå tar dom kräks en timme efter hon tagit dom om hon inte äter något till.

• Strumpan08
    Vilvarin skrev 2010-03-19 21:33:40 följande:
    Jag är inne på fjärde dagen med Lergigan comp nu. Tar 3 per dag med 8 timmars mellanrum. Tycker inte det har någon supereffekt, men jag törs inte sluta ifall det nu har effekt, för jag vill inte veta hur det skulle vara utan i så fall. :P Jag är sjukskriven och ligger mest helt stilla i soffan hela dagarna, det är det som hjälper bäst. Och kallt vatten.Enda biverkningen jag märkt av är att jag får hjärtklappning en timme efter jag tagit dom. En kompis som oxå tar dom kräks en timme efter hon tagit dom om hon inte äter något till.
    Aha, kanske därför jag kräktes idag då, ena gången tog jag bara tabletten med vatten utan att äta något till. Jag jobbar och har dessutom en 1,5 åring att orka med, så att ligga still är svårt. :-S Därför är jag beroende utav att tabletterna hjälper.
Svar på tråden Lergigan Comp mot illamående.